4/ همراه با چهره‌ها در ماه خدا

آیت‌الله کعبی: ماه نزول قرآن، زمانی برای تحقق جهاد کبیر است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تکریم خانواده‌های مدافع حرم، موضع گیری مناسب در جهت جبهه مقاومت اسلامی، تلاش برای تحق جهاد کبیر که رهبر انقلاب اشاره داشتند امری است که متناسب با به ثمر رسیدن جهاد نفس در ماه نزول قرآن خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ - 11June 2016

آیت‌الله کعبی: ماه نزول قرآن، زمانی برای تحقق جهاد کبیر است

آیتالله عباس کعبی نسب عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره برکات ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه خداست. این ماه فرصتی است برای ساخت جامعه بر مدار ایمان و تقوا، خداوند تبارک و تعالی فرصتهای ویژه زمانی و مکانی در غالب تشریع و وضع قوانین و مقررات ویژه برای جلب توجه مسلمین به معنویت و ساخت ایمانی جامعه در این ماه تعبیه کرده است.

وی ادامه داد: نسبت به ساخت ایمان و تقوا که کارکرد اصلی ماه مبارک رمضان است چند کار ویژه دیگر نیز در این ماه وجود دارد که سفارش اهل بیت بر آن موکد است. هر مسلمانی نسبت به تلاوت و تدبر در قرآن کریم سفارش شده و در روایت از امام صادق آمده است: پدرم بسیار ذکر میگفت تا جایی که هنگام غذا خوردن، بازگو کردن حدیث برای مردم و فعالیت روزانه نیز به ذکر خدا مشغول بود و هیچ امری ایشان را از ذکر خدا باز نمیداشت. با این روایت به ارزش و اهمیت بالای ذکر خداوند در ایام سال پی میبریم و در ماه مبارک رمضان که هنگام نزدیکی بنده با معبود است این ارزش نیز دوچندان خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ارزش منزلی که در آن به ذکر خدا پرداخته شود را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: خانهای که در آن قرآن خوانده شود برکتش فراوان میشود و ملائکه در آن خانه حاضر میشوند و شیاطین آن محل را ترک میکنند و آن خانه برای اهل آسمان میدرخشد بنابراین یکی از کار ویژه های ماه مبارک رمضان تقویت ذکر خدا و تلاوت قرآن، مناجات و شب زنده داری است.

کعبی یکی دیگر از کار ویژههای این ماه را خدمت خالصانه به بندههای خدا بیان کرد و گفت: تقویت مددکاری اجتماعی که در چند بعد صورت میگیرد باید به طور خاصتری در ماه نزول قرآن پرداخته شود. رسیدگی به امور ضعفا و گره گشایی و حل مشکلات مردم و رفع صادقانه از نیاز مردم و همچنین مشاوره و تلاش برای ایجاد صلح و رفع کینهها و عداوتها و آسیبهای اجتماعی باید به طور جدی پیگیری شود تا قلوب مسلمین به یکدیگر نزدیک شود.

وی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان اگر چه ماه دعا و توجه خاص به امور عبادی است اما ماه جهاد نیز نام گرفته چرا که اولین غزوه پیامبر(بدر) در این ماه شکل گرفته است لذا تقویت روح فداکاری، ایثارگری، توانمندیها و ایثار بر مدار ایمان و تقوا با توجه به بارور کردن ارزشهای جهاد و فداکاری در راه خدا صورت میگیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تکریم خانوادههای مدافع حرم، موضع گیری مناسب در جهت جبهه مقاومت اسلامی، تلاش برای تحق جهاد کبیر که رهبر انقلاب اشاره داشتند امری است که متناسب با به ثمر رسیدن جهاد نفس انجام خواهد گرفت.

نظر شما
پربیننده ها