رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در مراسم افتتاحیه سریال «عدالت خانه»:

سریال «عدالت خانه» می‎تواند برای قضات آموزنده باشد

جمشیدی گفت: مجموعه تلویزیونی «عدالت خانه» نه تنها برای مردم بلکه برای قضات هم آموزنده است.
کد خبر: ۸۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ - 15June 2016

سریال «عدالت خانه» می‎تواند برای قضات آموزنده باشد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس،  افتتاحیه مجموعه تلویزیون عدالتخانه عصر امروز(چهارشنبه 26 خرداد) با حضور محمود پاک نیت و بهروز افخمی در سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

 سید اشرف طباطبایی کارگردان عدالتخانه در این مراسم، گفت: از جناب آقای جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات کل کشور تشکر میکنم بابت حمایتهایشان از این فیلم چرا که این مجموعه متعلق به همه مردم است. ما سعی میکنیم این برنامه تلویزیونی را به عنوان هدیهای از عید سعید فطر برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی افزود: در این مجموعه پروندههایی توسط بازیگران بازسازی میشود که به صورت واقعی در سازمان تعزیرات حکومتی اتفاق افتاده است. من به شخصه علاقهمند هستم این مجموعه تلویزیونی را در 150 قسمت تولید کنم اما در حال حاضر 52 قسمت آن تولید میشود.

در ادامه این افتتاحیه، قسمتی از این مجموعه تلویزیونی با حضور حاضرین ضبط شد.

علیرضا جمشیدی رئیس تعزیرات حکومتی کل کشور در این برنامه، گفت: به عنوان کسی که با کار رسانهای آشنا هستم اعلام میکنم این کار، کار بسیار سختی است. این مجموعه تلویزیونی با سایر مجموعههایی که تا به حال در صدا و سیما ساخته و پخش شده است متفاوت است چرا که داستانی را مطرح میکند که قسمت اعظم آن در دادگاه پیگیری میشود.

وی افزود: داستانهای این مجموعه تلویزیونی برای مردم بسیار ملموس است چرا که دغدغههای روزانه آنها در این مجموعه پیگیری میشود، مثلا داستان آبلیموی فاسد. با این مجموعه تلویزیونی ما میتوانیم هم به مردم، هم به قضات کشور آموزشهای ارزشمندی را ارائه کنیم. مردم ما هنوز برای احقاق حق خود از قاضیها ترس دارند. ما باید این ترس را با این مجموعه تلویزیونی به حداقل برسانیم.

همچنین دکتر ساری رئیس شبکه آموزش سیما در این مراسم، گفت: ما هر کجا در ساخت مجموعههای آموزشی کوتاهی کردهایم آثار سوء آن را دیدهایم. من فکر میکنم این برنامه یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر میتواند باشد.

وی افزود: موضوعات این مجموعه تلویزیونی بسیار تخصصی و فنی است بنابراین من از دوستان تعزیرات حکومتی میخواهم تا شخصی را به صورت ناظر در اختیار این گروه بگذارند تا بر روند ساخت این مجموعه تلویزیونی نظارت داشته باشد.

در ادامه اصغرمسعودی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم گفت: در جامعهای که دغدغه رهبرمان، دغدغه فرهنگ است ساخت اینچنین مجموعههای تلویزیونی میتواند آگاهیبخش باشد. جای این مجموعه تلویزیونی در کنار برنامههای دیگر بسیار خالی بود چرا که این مجموعه میتواند نگاه مردم را هم به جامعه رسانه و هم به جامعه قضایی کشور تغییر دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مجلس بر سر کمیسیونهایی بحث و درخواست است که کار عملی در آن انجام نمیشود اما کمیسیون فرهنگی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است اینچنین مظلوم مانده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار