برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام در آسایشگاه جانبازان ثارالله

مراسم عزاداری سالگرد رحلت پیامبر اسلام(ص) در آسایشگاه جانبازان ثارالله با حضور خانواده‌های آنان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲ - 02January 2014

برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام در آسایشگاه جانبازان ثارالله

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، حجتالاسلام والمسلمین "ایوب نبی" در مراسم عزاداری سالگرد رحلت پیامبر اسلام(ص) در آسایشگاه جانبازان ثارالله با تاکید براصول لازم برای خانواده های سالم در جامعه اسلامی اظهار داشت: عمده مشکلات خانوادهها ریشه در عدم ارتباط صحیح با خداوند دارد.

وی در توضیح این موضوع با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: در صورتی که براساس رضای الهی رفتار کنیم، میتوانیم رضایت بندگان خداوند را نیز کسب کنیم.

این روحانی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد کانون گرم خانوادگی توسط زنان خاطرنشان کرد: شاکله وجود زنان بر ایجاد کانون گرم خانوادگی بنا شده است و زنان باید در ایجاد کانونی گرم در خانواده تلاش کنند. زنان شاغل باید بدانند که وظیفه اصلی آن ها وظیفه همسری و مادری است و یک زن باید همه وجود خود را برای گرم کردن زندگی خود بگذارد و در عوض همسر وی نیز باید به گونه ای رفتار کند که مطابق میل و خواسته زن باشد.

به گفته وی کوچکترین تغییر مثبت در رفتار مردان در خانه و با نظر زنان میتواند باعث ایجاد رفتارهای بسیار محبتآمیز از سوی آنان شود.

حجتالاسلام نبی که درباره هر مبحث یک مثال نقض جالب از خانوادهها می آورد باعث خنده حضار می شد که در پاسخ به این خنده ها اظهار داشت: من قصد ایجاد خنده در روز شهادت نبی اکرم(ص) را ندارم اما این موارد اصول یک زندگی خانوادگی قابل قبول را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به جانبازان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خانواده هایی که از این قشر پرستاری می کنند نیز دارای اجری بزرگ هستند به طوری که براساس روایات زنانی که از جانبازان راه حق مراقبت می کنند نیمی از اجر شهیدان را دریافت می کنند.

این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به آیات و روایات، سه ضلع اخلاق در اسلام را داشتن لبخند بر لب، انعطاف پذیری و نرمی در رفتار و عدم فحاشی و بداخلاقی عنوان و تاکید کرد: این ویژگی ها از جمله ویژگی های منتظران امام زمان (ع) نیز است که در نهایت باعث رضایت خداوند متعال می شود.

بنا به این گزارش حاکی از آن است که مراسم سالگرد رحلت جان سوز پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد(ص)، در آسایشگاه جانبازان ثارالله از زمان تاسیس و با حضور جانبازان و خانواده های آنان برگزار می شود.

در سراسر کشور 23 آسایشگاه و مرکز توانبخشی برای جانبازان وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها