سردار مارانی:

اکنون دنیا از فرهنگ شهدا الگو می‌گیرد

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) با بیان این که شهدا به مقتضیات زمان خود آگاهی داشتند و امام خمینی(ره) را می‌شناختند، گفت: آنان با بصیرت به فرمان امام راحل لبیک گفتند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.
کد خبر: ۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 01January 2014

اکنون دنیا از فرهنگ شهدا الگو می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "محمد مارانی" فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در آیین یادواره سه شهید روستای دوبنه از توابع بخش مرکزی شهرستان جیرفت، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) افزود: شهدا امام خود را شناخته بودند و همانند شهدای کربلا با بصیرت در صحنه نبرد حضور یافتند.

وی مشی شهدا را ازخودگذشتگی عنوان و بیان کرد: شهدا در یک جنگ سخت و نابرابر از جان و مال خود گذشتند و این مشی شهدا باید در جامعه نهادینه شود و جوانان شهدا را الگوی خود قرار دهند.

مارانی تصریح کرد: شهدا سفیران کربلا بودند و جامعه باید شخصیت شهدا را واکاوای کند و به جوانان بیاموزد که شهدا چه کار بزرگی کردند و شخصیت آنها الگو باشد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: فرهنگ شهدا برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، لذا یاد و خاطره شهدا ماندگار خواهد بود.

وی با تاکید بر برگزاری یادوارههای شهدا بیان کرد: یاد و خاطره شهدا باید در سینههای فرزندان ما ماندگار و این فرهنگ سینه به سینه به نسلهای آینده منتقل شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) افزود: شهدا جز یاد خدا در خاطرشان نبود و این رمز سعادتمندی آنها بود.

سردار مارانی با اشاره به وصیت نامههای شهدا گفت: آن چه در وصیتنامه همه شهدا بر آن تاکید شده ولایت پذیری و ولایتمداری است.

وی ادامه داد: ولایتمداری جزء لاینفک شهدا بود آنها برای ولایت جان می دادند و خود را سرباز ولایت میدانستند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، با اشاره به این که شهدا ولایت را محور اصلی می دانستند، تصریح کرد: اکنون دنیا از فرهنگ شهدا الگو می گیرد.

نظر شما
پربیننده ها