با حضور سه گردان بسیج؛

رزمایش الی بیت‌المقدس در قشم برگزار شد

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) گفت: رزمایش الی بیت‌المقدس قشم در منطقه‌ای با وسعت 10 کیلومتر مربع برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 27November 2013

رزمایش الی بیت‌المقدس در قشم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "بهادر معنوی" معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به مرحله پایانی رزمایش بسیجیان سپاه قشم اظهار داشت: این ماموریت در قالب سه گردان، در زمینه دفاع از ساحل، رعایت اصول پدافند غیرعامل، دفاع از ضد هلیبرد، ضد اغتشاش و مقابله با نا آرامیها برگزار شد.

وی با بیان اینکه رزمایش الی بیتالمقدس بسیجیان شهرستان قشم در منطقهای با وسعت حدود 10 کیلومتر برگزار شد، اظهار داشت: این رزمایش همزمان در 9 استان دیگر کشور نیز برگزار شد.

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) اظهار داشت: ماموریتهای این رزمایش در هر استان با توجه به شرایط منطقه به صورت مردمیاری، امنیتی و دفاعی است که گردانهای بیت المقدس در قشم، ماموریت دفاعی شامل کندن خندق، احداث کانال، احداث مواضع امن و اجرای پدافند غیر عامل اجرا شده است.

سرهنگ معنوی تصریح کرد: در این عملیات بسیجیان در مقابل دشمن فرضی که از دریا قصد ورود به خاک کشور را داشت با استفاده از سلاحهای سبک و نیمه سبک همراه با اصل غافلگیری و استتار مقابله کردند.

وی اضافه کرد: رزمایش در روز اول شامل تمرین، فراخوانی، آموزش و استقرار نیروها نسبت به ماموریت و در روز دوم اجرای رزمایش انجام شد.

معاون سپاه امام سجاد (ع) تاکید کرد: حفظ آمادگی و توان رزمی بسیجیان برای مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی دشمن، سنجش و ارتقای رزمی نیروهای بسیجی، ارتقای آمادگی جسمانی، مقابله با جنگ روانی دشمن با اجرای تاکتیکهای دفاع، کمک به دستگاههای امدادی و عملیات تاخت از اهداف برگزاری این رزمایش بود.

معاون عملیات فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) خاطرنشان کرد: این رزمایش در جهت نشان دادن قدرت ایران اسلامی به دشمنان و سران استکبار برگزار شد تا به آنها اعلام کنیم با حضور بسیجیان همیشه در صحنه خلیج فارس گورستان دشمنان ایران اسلامی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار