خبرنگار چینی در حرم رضوی مسلمان شد

یک خبرنگار چینی در حرم امام رضا (ع) به دین مبین اسلام مشرف شد و نام علی را برای خود انتخاب کرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 04July 2016

خبرنگار چینی در حرم رضوی مسلمان شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، در مراسمی که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، ونگ یون ( Wang) با گفتن شهادتین، اسلام را به عنوان دین اصلی خود پذیرفت و پس از اسلام آوردن نام علی را برای خود انتخاب کرد.

علی، قرآن را منبع مناسبی برای یافتن پاسخ پرسشهای خویش ذکر کرد و گفت: ماهها پیرامون ادیان مختلف به ویژه اسلام و تشیع مطالعه کردهام، اما هیچ دینی را کاملتر و جامعتر از این دین نیافتم و نتوانستم خلأ معنوی که در من وجود داشت را جبران کنم.

این تازه مسلمان چینی بیان کرد: برهمین اساس، اسلام را دینى با ویژگیها و مشخصات منحصر به فردى یافتم که برابرى، برادرى، مساوات، عدالت و حق و حقیقت از جمله مشخصههاى اصلى آن است.

او عنایت خداوند و حضرت رضا (ع) را در پیدایش این اعتقاد بسیار موثر دانست و ادامه داد: من معتقدم که اسلام، دینی با ارزش، غنی و الهی است و بر ما واجب است تا از آن درس بگیریم و اسرار پنهان آن را کشف کنیم. خوشحال هستم که با این انتخاب راه صحیح را انتخاب کردم و هیچگاه از این انتخاب نیز پشیمان نخواهم شد.

علی گفت: همواره شهرهاى مذهبى داراى ویژگیهاى منحصر به فردی هستند، به ویژه در حرم مطهر امام رضا (ع) که انسان از تمام مادیات رها شده و دنیا را به فراموشی میسپارد و شور و شوق عجیبى در انسان حاکم میشود.

وی در ادامه، ایران را نمونه واقعی یک جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: متأسفانه فضای رسانهای حاکم در جهان، اخبار خوبی را پیرامون این کشور منتشر نمیکند و آنچه معرفی میشود با آنچه وجود دارد، بسیار متفاوت است.

مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم، هدایای فرهنگیای شامل: کتابهای آشنایی با دین اسلام، اصول اعتقادات و سجاده و جانماز به این تازه مسلمان شده اهدا کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار