سردار رادان عنوان کرد:

مداح معروف مجوز حمل سلاح را داشته است / شاکیان اراذل و اوباش نبوده‌اند

جانشین فرمانده ناجا در مورد تیراندازی یکی از مداحان معروف در اتوبان بابایی، گفت: این فرد مجوز حمل سلاح داشته است و سلاح وی قانونی بوده است، فرد بنا به تشخیص خود از وسیله‌اش استفاده می‌کند و باید جوابگوی تشخیص‌اش نیز باشد.
کد خبر: ۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹ - 05January 2014

مداح معروف مجوز حمل سلاح را داشته است / شاکیان اراذل و اوباش نبوده‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده ناجا روز یکشنبه در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی (197) در مورد تیراندازی یکی از مداحان معروف در اتوبان بابایی، گفت: این فرد مجوز حمل سلاح داشته است و سلاح وی قانونی بوده است.

رادان با بیان اینکه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است، گفت: به نظر میرسد امروز، روز رسیدگی به این پرونده بوده است.

شاکیان مداح معروف در تعاریف هفتگانه اراذل و اوباش نمیگنجند

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به بزرگنمایی این خبر در رسانهها، در پاسخ به این سئوال که آیا اراذل و اوباش به این فرد حمله کردهاند، گفت: در خبرها آمده است که اراذل و اوباش به او حمله کردهاند، اما حرف من این است که این افراد (حملهکنندگان) از آن اراذلی نبودهاند که در تعریف هفت گانه پلیس گنجانده شود و گاهی یک حرکت در منظر مردم، حرکت اراذل و اوباشگونه جلوه میکند. اما این افراد در تعاریف و شاخصهای ما نمیگنجد.

وی افزود: ما حتی به ماموران خود نیز توصیه میکنیم که وسیله دفاعی به عنوان آخرین حرکت به کار گرفته شود، اما این یک اصل است و فرد بنا به تشخیص خود از وسیلهاش استفاده میکند و باید جوابگوی تشخیصاش نیز باشد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین از شناسایی عوامل زورگیری از یکی از اساتید دانشگاه خبر داد.

رادان در مورد زورگیری از یکی از استادهای دانشگاه نیز گفت: شب گذشته چند نفر از زورگیران برای ربودن تلفن همراه این استاد دانشگاه با آلات برنده همچون قمه به وی حمله کرده بودند که سردار ساجدینیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز شب گذشته در بیمارستان محل درمان این فرد حاضر و از او دلجویی کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی خبرهای خوشی در زمینه دستگیری این زورگیران خواهید شنید، گفت: گاهی وقتها پردازش رسانهها به یک خبر سبب میشود که یک حادثه زورگیری نسبت به بقیه فراگیرتر شود. اما آن چیزی که مشخص است این است که اساسا موضوع زورگیری یک جرم خشن و زشت است که باید همه این افراد در یک سطح مورد برخورد قرار گیرند و قطعا نظر ما این است که جو برای مجرمان ناامن شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر ساماندهی خوانندگان زیرزمینی گفت: قرار نیست اگر موضوعی جرم است را ساماندهی کنیم.

رادان با بیان اینکه خوانندگان زیرزمینی میخواهند با اقدامات زیرزمینی فعالیتی انجام دهند گفت: باید با آنها برخورد کرد و رودربایستی نیز نداریم و اگر خواننده و خوانندگی مجاز شود ناجا نباید سازماندهی کند.

وی افزود: معتقدیم اگر همه دستگاهها وظایف خود را به خوبی انجام دهند ناجا دیگر نیاز نیست به مسائلی وارد شود.

وی در مورد انتقاد وزیر بهداشت در مورد عدم همکاری پلیس در موضوع قاچاق دارو به ایسنا گفت: منظور وزیر بهداشت را نمیفهمم چرا که در هر عملیات نماینده وزارت بهداشت نیز به همراه تیم پلیس حضور دارد.

رادان بابیان اینکه قاچاق دارو در ایران وجود دارد و این مسئله ناصوابی است گفت: بنده اعلام میکنم وزیر بهداشت هر نوع همکاری را که دوست دارد پلیس با آنها در زمینه مبارزه با قاچاق دارو داشته باشد اعلام کند و بنده در خدمتشان هستم.

خط و نشان رادان برای اسکانیا

جانشین فرمانده ناجا همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم برگزاری کلاس آرایشگری در یکی از هتلهای معروف تهران (اسپیناس)، گفت: وقتی در یک مکان همچون هتل میخواهند جلسات آموزشی و خاص برپا کنند، باید مجوز اجرای جلسه را بگیرند، چرا که نداشتن مجوز، علت عدم برپایی آن خواهد بود.

رادان همچنین در مورد پایان مهلت ارائه شده به شرکت اسکانیا و برخی اظهارنظرهای مسئولان این شرکت، گفت: اگر منظور مسئولان این شرکت، چشمپوشی پلیس از حقوق مردم است، باید بگویم که پلیس نمیتواند مردم را مکلف کند اما از تکلیف یک موسسه دیگر چشم بپوشد.

وی با بیان اینکه ما با کسی تعارف نداریم، گفت: قطعا اگر بخواهیم در این مقوله (ایمنی اسکانیا) صمیمی باشیم، نباید خیلی از حرفها را بزنیم. اما من به جرات سئوال میپرسم که اسکانیا چه چیزی باید به ناجا میداد که به ما نداده و ما شاکی شده و با آن بد شدهایم و من میخواهیم همین جا از این فرصت استفاده کنم و به آنها بگویم که اگر چیزی از ما دارید، بروید در تمام سایتهای رسمی و غیررسمی درج کنید.

تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟

رادان در پاسخ به این سئوال که آیا این مهلت تمدید خواهد شد؟گفت: تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال میپرسم که نرخ جان مردم چقدر است که 40 نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت میخواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و و نقل عمومی معنا ندارد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه گاها دیده شده خودروسازان با قبول اشتباه خود، ضمن رفع آن از مردم عذرخواهی میکنند، گفت: اما این افراد عذر بدتر از گناه میآورند و انشاءالله اراده پلیس بر این است که از حقوق مردم کوتاه نیایند.

نظر مردم در مورد فیلتر ویچت و وایبر

رادان در مورد فیلتر ویچت، وایبر و دیگر شبکههای اجتماعی، گفت: نظر رسمی و سازمانی ناجا آن چیزی بود که سردار احمدیمقدم، فرمانده ناجا چند روز پیش اعلام کردهاند و تا آن زمان پسندیده نیست که خود ما احترام به قانون نگذاریم.

وی همچنین در مورد آخرین جزئیات پرونده کودک ربوده شدهای که پنج ماه از مفقود شدنش میگذرد، گفت: متاسفانه هنوز این کودک پیدا نشده است و شخص خود من در جلسهای که با سردار بتولی - رییس پلیس آگاهی ناجا داشتهایم، این موضوع را پیگیری کردهایم.

وی در مورد حضور مامورانش در کمپ ترک اعتیاد شفق نیز گفت: ماموران ما آنجا حضور ندارند، اما ممکن است ماموران ما حفاظت و مراقبت فیزیکی را بر عهده داشته باشند، اما رسیدگی به امور بر عهده مسئولان کمپ است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار