سردار دکتر احمدی‌مقدم در همایش معاونین عملیات ناجا:

سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتیم/ تشریح برنامه ناجا برای کاهش 10 هزار سرباز

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتیم، گفت: با وجود آن که دشمنان در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق تحرکاتی را انجام داده‌اند، اما با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند و بیشتر اقدامات آنها خنثی شد.
کد خبر: ۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵ - 15January 2014

سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتیم/ تشریح برنامه ناجا برای کاهش 10 هزار سرباز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدیمقدم، فرمانده ناجا در جلسه هماهنگی معاونین عملیات سراسر کشور با بیان اینکه طرحهای معاونت عملیات، جدی و حساب شده است، گفت: برای سال آینده سه اولویت برخورد با سرقت، برخورد با خردهفروشان مواد مخدر و کاهش تلفات و کشتههای تصادفات در دستور کار قرار میگیرد.

وی با بیان اینکه روزانه 2000 فقره سرقت در کشور رخ میدهد، گفت: سه روز سرقت در کشور معادل یک سال دیگر جرایم در کشور است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخورد با خردهفروشان باید به عنوان یکی از اولویتهای پلیس در سال آینده مد نظر قرار گیرد، گفت: معتادان و خردهفروشان مواد مخدر ویترین جامعه را خراب میکنند.

کاهش هفت درصدی تصادفات طی 8 ماهه اخیر

احمدیمقدم همچنین با بیان اینکه تصادفات در هشت ماهه اخیر، هفت درصد کاهش یافته است، گفت: با توسعه و مراقبت میتوان این رقم را در سال بعد نیز کاهش داد؛ به گونهای که هر سه سال یک بار بر اساس قانون میتوان نرخ جریمهها را بر اساس نرخ تورم افزایش داد و امیدواریم با افزایش جریمهها، مردم تخلف نکنند.

پول جریمهها به حساب خزانه واریز میشود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه پول جریمهها به جیب ناجا واریز میشود، گفت: پول جریمهها به حساب خزانه واریز میشود و واریز جریمهها به خزانه نیز ربطی به تامین اعتبارات ناجا ندارد و بیان این مسائل به نوعی اهانت به خدمتگزاران به نیروی انتظامی است.

معاونین عملیات اشراف اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دهند

فرمانده ناجا همچنین با بیان اینکه معاونین عملیات باید برای برنامهریزیهای سال آینده خود، مواردی از جمله اشراف اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: با توجه به افزایش تعدد و تحول جرایم باید اشراف اطلاعاتی ماموران به گونهای باشد که قدرت پیشبینی جرایم و عمل مجرمان را داشته باشیم تا در زمان و مکان مقتضی حضور یابیم.

استفاده از فناوری و تکنولوژی موثرتراز برجک و نگهبان است

احمدیمقدم، افزایش قدرت اجتماعی ناجا با تکیه بر جلب مشارکت مردم را یکی دیگر از اقدامات معاونین عملیات در سال آینده عنوان کرد و گفت: استفاده از فناوری و تکنولوژی جدید به جای استفاده از برجک و نگهبان میتواند نتیجه موثرتری داشته باشد.

تشریح برنامه ناجا برای کاهش 10 هزار سرباز

وی با تاکید بر حرفهایگرایی و استفاده از ابزارهای حرفهای، گفت: در دو سال آینده نیروی انتظامی برنامهای را اجرا خواهد کرد که بر اساس آن 10 هزار نفر از جمع سربازان ناجا کم خواهد شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه با کاهش عدد سربازان، نیروی کادر افزایش نمییابد، گفت: برخی از پستها در ناجا همچون پست نگهبانی زائد است که این پستهای زائد، شناسایی و بر اساس اولویت، با جایگزین کردن فناوری و تکنولوژیهای جدید، حذف میشود.

وی با بیان اینکه این طرح تهیه شده و در دو سال آینده اجرایی میشود، گفت: ناجا نیز با کسب سربازان خود در راستای کاهش کمبود سرباز تلاش میکند.

سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتهایم

احمدیمقدم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور نداشتهایم، گفت: با وجود آن که دشمنان در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق تحرکاتی را انجام دادهاند، اما با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، نتوانستهاند به اهداف خود برسند و بیشتر اقدامات آنها خنثی شد.

وی با بیان اینکه ناجا تلاش خود را بر ایجاد امنیت، اعتمادسازی در سایه همکاری و هماهنگی با سایر ارگانهای حکومتی انجام میدهد، گفت: ناجا سعی میکند تا پالس منفی برای دشمن نفرستد تا آنها با حساب باز کردن بر روی اختلافات و نا امنی، بتوانند اقدامی انجام دهند.


طرحهای نیروی انتظامی باید متنوع و ابتکاری باشد

فرمانده ناجا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرحهای نیروی انتظامی باید متنوع و ابتکاری باشد، گفت: مقدمات طرح نوروزه از هماکنون در حال انجام است و باید تلاش کنیم طرح نوروز امسال نقاط ضعف سال قبل را نداشته باشد، اما باید تلاش کنیم که برای رسیدن به نتیجه مطلوب نباید به کارکنان فشار آورد، چرا که از انگیزه آنان کاسته میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار