سردار رادان:

تطمیع، تهدید و جهل از عوامل بی بصیرتی است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از سه عنصر تطمیع، تهدید و جهل نسبت به ولی امر زمان به عنوان عوامل بوجود آورنده بی بصیرتی نام برد.
کد خبر: ۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰ - 14January 2014

تطمیع، تهدید و جهل از عوامل بی بصیرتی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سردار احمد رضا رادان" جانشین فرمانده انتظامی ناجا درهمایش روسای کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام یادآور رشادتها و حماسه آفرینی های مردمانی است که با جانفشانی خود از این سرزمین مقدس جانانه دفاع کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: این استان که مسیر زائران عتبات عالیات است، یادآور مشتاقانی است که برای زیارت سرور و سالار شهیدان از جای جای کشور وارد این استان می شوند.

وی در ادامه با اشاره به واقعه کربلا و تشریح چگونگی شکل گیری سپاه کوفه علیه یاران امام حسین(ع) سه عنصر تطمیع، تهدید و جهل نسبت به ولی امر زمان را عامل بی بصیرتی خواص و عوام کوفه و دشمنی با امام حسین(ع) خواند.

سردار رادان گفت: لشکر ۳۰ هزار نفری کوفه که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند از مسلمانانی بودن که سابقه آن ها در اسلام به سالها قبل از آن برمی گردد ولی به جهت بازگذاشتن راه نفوذ روزنه های تطمیع، تهدید و جهل نسبت به امام زمان خود نتوانستند راه درست را پیدا کنند و گمراه شدند.

وی در تشریح چگونگی شکل گیری شهر کوفه گفت: کوفه ابتدا یک پادگان نظامی از نظامیان اسلام بود که بعدها با ورود خانواده سپاهیان اسلام شکل یک شهر را به خود گرفت و در واقع می توان گفت که بنیان و اساس این شهر اسلامی بود.

نکته دیگری که سردار رادان در مورد شهر کوفه بر آن تاکید داشت: شناخت مردم کوفه نسبت به حضرت علی (ع) و اولاد او به واسطه خلافت چند ساله آن حضرت در این شهر بود.

سردار رادان در ادامه افزود: بیشترین کسانی که حضرت علی(ع) را در جنگ هایش یاری می کردند از کوفیان بودند ولی با این حال رخنه سه عنصر تطمیع، تهدید و جهل در عوام و خواص کوفه باعث شد که با وجود این همه شناخت آن ها از حضرت علی(ع) و اولاد او، راه ناثواب را در پیش گرفته و با بی بصیرتی کامل در مقابل امام (ع) و ولی امر زمان خود بایستند.

وی ادامه داد: کوفیانی که بیش از همه امام حسین(ع) را می شناختند و او را دعوت کرده بودند در آخر با سپاهیانی عظیم در مقابل او ایستادند و واقعه کربلا را بوجود آوردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور مراقبت از خود را وظیفه حساس بر شمرد و با مقایسه فتنه ۸۸ با فتنه مردم کوفه گفت: فتنه نوعی از غبار است و بصیرت چراغی برای پیدا کردن راه درست است.

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی کشور در ادامه سخنان خود به رموز موفقیت پلیس در جامعه اشاره کرد و گفت: خوش خلقی اولین رمز شناخت پلیس خوب و موفق است.

وی با تاکید بر اینکه خوش خلقی باید با انضباط همراه باشد اظهار داشت: یک پلیس موفق باید چابک و آینده نگر باشد و نسبت به سازمان و خانواده خود تعهد داشته باشد و هیچ گاه از انتقاد مردم هراس نداشته باشد.

سردار رادان با اشاره به اینکه جمع این ویژگی ها باعث بوجود آمدن پلیس هوشمند در جامعه می شود گفت: پلیسی هوشمند است که بداند کجا باید رئوف باشد و کجا قاطع باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مکنا به عنوان یکی از اهداف ناجا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح برای احقاق حق مردم و تکریم ارباب رجوع است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: با اجرای طرح مکنا در واحد های اجرایی و خدماتی پلیس، فرایند خدمت به مردم در سازمان پلیس اصلاح می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به خواسته های مردم جایگاه پلیس را ارتقاء می بخشد، گفت: باید بپذیریم انتظاراتی که مردم از پلیس دارند به حق است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار