سردار رادان خبر داد

همکاری بی بدیل مردم در طرح های پلیس

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح مکنا(مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) ازمهمترین برنامه‌های این نیرو بوده و همکاری مردم با پلیس مثال زدنی است.
کد خبر: ۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵ - 07January 2014

همکاری بی بدیل مردم در طرح های پلیس

به گزارش خبر گزاری دفاع مقدس، سردار احمدرضا رادان روز سه شنبه در همایش روسای کلانتریها و فرماندهان پاسگاههای انتظامی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: این طرح امسال در حدود یک هزار کلانتری اجرا شده است.
وی اضافه کرد: پیش بینی میشود این رقم سال آینده به دوبرابر افزایش یافته و در طول سه سال طرح مکنا را در تمام پاسگاههای نیروی انتظامی اجرایی شود.
 
وی ادامه داد: طرح مکنا چهار حوزه شامل خوشایندسازی محیط برای مردم و پرسنل، حوزه فرایند ماموریتها، حوزه تصمیم گیری در اجرای ماموریتها و بهینه سازی کار را پوشش میدهد.
 
وی بیان کرد: با همکاری مردم تعداد تلفات رانندگی از ۲۸ هزار کشته در سال گذشته به ۱۸ هزار در سال جاری کاهش یافته است که اگر همکاری و همراهی مردم با نیروی انتظامی صورت نمیگرفت این رقم باید به ۴۸ هزار کشته میرسید.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با ورود فضای مجازی به کشور، پلیس فتا در این نیرو راه اندازی شده گفت: هم اکنون پلیس فتا از قدرت بالای ۷۰ درصد در کشف جرایم در فضای مجازی برخوردار است در حالی که کشورهای دیگر در بهترین حالت نزدیک به ۲۰ درصد کشفیات دارند.
 
جانشین ناجا اعتماد به جوانان و مهندسان داخلی و بصیرت و آگاهی مردم در استفاده از محیطهای مجازی را دلیل قدرت بالای پلیس فتا در کشف جرایم فضای مجازی عنوان کرد.
 
وی آموزش و آشنایی مردم با تهدیدات استفاده از فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: هرچند این فضا فرصت خوبی است ولی به همان اندازه راه برای برای فریب مردم بازکرده است.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: استان مرکزی در امر امنیت اجتماعی یکی از استانهای موفق در سطح کشور است.

وی ادامه داد: این استان در بحث تصادفات و افزایش تلفات کاستیهایی داشت که با تلاش و پشتکار پرسنل خدوم آن از ابتدای سال جاری تا کنون توانسته جزو استانهایی قرار گیرد که کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی داشتهاند.

نظر شما
پربیننده ها