سردار خضرایی:

حضور بانوان جامعه پزشکی در خط مقدم تجلی از خودگذشتگی زنان است

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: حضور بانوان در جنگ تحمیلی در قالب کادر بهداشت و درمان، معنای واقعی ایثار و فداکاری است زیرا زنان از نظر شرعی و عرفی هیچ وظیفه‌ای برای حضور در جبهه ندارند.
کد خبر: ۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹ - 08January 2014

حضور بانوان جامعه پزشکی در خط مقدم تجلی از خودگذشتگی زنان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در همایش خواهران پیشکسوت امداد و درمان دوران دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز در باغ موزه برگزار شد، با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس ۱۸۳ هزار نفر به شهادت رسیدند، گفت: اگر این افراد برای حفظ اسلام نمیجنگیدند امروزه سرنوشت جنگ به گونهای دیگر رقم میخورد.

سردار خضرایی ادامه داد: عراقیها قصد تصرف یک سوم از کشور ایران را داشتند و اگر حضور پرثمر رزمندگان غیور کشورمان نبودند ممکن بود این اتفاق رخ دهد.

مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس افزود: هرگاه میخواهیم دفاع مقدس را معرفی کنیم به سوی ابزار جنگ مانند تانک، توپ و تفنگ میرویم در صورتی که اینگونه معرفی درست نیست.

وی بیان کرد: امروزه رزمندگانی در بین ما زندگی میکنند که موجب افتخار هستند و اگر حضور آنان در هشت سال دفاع مقدس نبود، عملیاتها دچار شکست میشدند. متاسفانه امروزه برخی از همین حماسهسازان جایگاه اجتماعی نداشته و به عنوان جامعه ارزشی از آنها نام برده نمیشود.

خضرایی با بیان اینکه در کارکردهای دفاع مقدس موضوعات بسیاری وجود دارد تصریح کرد: ما تلاش کردهایم دفاع مقدس را در قامت واقعی به مردم معرفی کنیم، اما بخش مربوط به معرفی بانوان در قامت کادر پزشکی در باغ موزه دفاع مقدس خالی است که باید با کمک مسئولین و جامعه پزشکی زنان این خلا برطرف شود.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: حضور بانوان در قالب کادر بهداشت و درمان در خط مقدم و پشتیبانی از آن، معنای واقعی ایثار و فدارکاری است زیرا آنها از نظر شرعی و عرفی هیچ وظیفهای برای حضور در جبهه ندارند و حضور آنها تجلی از خود گذشتگی زنان جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان را با اخلاق ایثارگری آشنا کرد، گفت: دانشجویان پزشکی باید بدانند که جنگ تحمیلی، سیری ایثارگرانه داشت و همین موضوع توانست جنگ را به ثمر برساند.

سردار خضرایی تصریح کرد: پیروزی ما در جنگ تحمیلی به دلیل توان تاکتیکی و ابزاری نبود بلکه ایثار و گذشت مردم در این زمینه نقش بسزایی داشت و اگر این موضوع به خوبی در جامعه معرفی نشود جامعه محروم میماند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار