معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خبر داد؛

حوزه زبان و ادبیات فارسی از دفتر تبلیغات وزارت ارشاد جدا شد

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حوزه مربوط به زبان و ادبیات فارسی از دفتر تبلیغات این معاونت جدا شده و قرار است از تجربیات مدیرکل سابق این دفتر در مدیریت این بخش به طور ویژه استفاده شود.
کد خبر: ۹۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ - 22July 2016

حوزه زبان و ادبیات فارسی از دفتر تبلیغات وزارت ارشاد جدا شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، با حضور حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه و تنی چند از مدیران و کارکنان این معاونت در محل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی برپا شد.

حسین انتظامی در ابتدای این مراسم، ضمن قدردانی از زحمات احسان الله حجتی، مدیر کل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی طی ۵ سال گذشته، گفت: دلیل انجام برخی تغییرات در ساختار این اداره کل این است که حوزه مربوط به زبان و ادبیات فارسی برای وزارت فرهنگ و ارشاد بسیار حائز اهمیت است و تصمیم بر این شد که این حوزه از اداره کل تبلیغات جدا شده و از تجربیات آقای حجتی در مدیریت این بخش به طور ویژه استفاده شود.

انتظامی، زبان و ادبیات فارسی را از آن جهت که عنصری هویت بخش و امنیت آفرین برای کشور است، دارای اهمیت و اولویت ویژه دانست و افزود: مطابق آیین نامهای که در دولت تصویب شد، شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان تامالاختیار وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و رؤسای سازمانهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ثبت اسناد و املاک کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی انتظامی، شهردار تهران و رییس فرهنگستان تشکیل و مقرر شد همه امور مربوط به حوزه تبلیغات کشور از جمله سیاستگذاری، نظارت و تصمیم گیریها در این شورا به صورت متمرکز انجام شود.

انتظامی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی را از جمله ادارات مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیف و تصریح کرد: مطابق قانون، تمرکز امور تبلیغاتی کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شده است، اما در بسیاری از موارد، موازی کاریها و عدم ضوابط اجرایی و ناهماهنگی میان برخی دستگاهها، اجازه تحقق رسالت این مجموعه را نمیدهد و لذا باید در مقام عمل نیز این امر را محقق کنیم.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از عزم دولت در خصوص تقویت نظارت و عملکرد منسجم در حوزه تبلیغات و همچنین ضرورت سیاستگذاریهای مربوط به فعالیتهای تبلیغاتی در حوزه فضای مجازی سخن گفت.

وی همچنین بر اهمیت دولت الکترونیک تاکید و با قدردانی از تلاشهای انجام گرفته برای الکترونیکی کردن بسیاری از امور تصریح کرد: سالها بود که امور مربوط به صدور مجوزها از جمله مجوز کانونهای تبلیغاتی از طریق ادارات کل استانی انجام میشد و بنابراین، گزارشِ به روزی از تعداد کانونهای تبلیغاتی فعال در این حوزه نداشتیم اما اینک با الکترونیکی شدن فرآیندها، ضمن تسهیل در امور مربوطه، اطلاعات این دفتر در حوزههای مربوطه به روز است.

انتظامی همچنین با اشاره به کارنامه موفق «حیدری» از او به عنوان یکی از مدیران با تجربه در حوزه فرهنگ نام برد و ابراز امیدواری کرد در مدیریت جدید نیز ضمن تداوم فعالیتهای گذشته دفتر تبلیغات، با تصویب لایحه قانون تبلیغات که در دولت یازدهم، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، مسیر سیاستگذاری و نظارت، بهتر و کارآمدتر شود.

در این مراسم همچنین، حسین نوش آبادی، معاون حقوقی و امور مجلس و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر ضرورت احیاء جایگاه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی به عنوان نهادی حاکمیتی و حیاتی در کشور، گفت: ساماندهی، برنامه ریزی و هماهنگی در حوزه تبلیغات کشور از جمله فعالیتهای اصلی و تعریف شده این دفتر است که باید با استفاده از هماهنگی تمام دستگاهها و استفاده از ظرفیتهای موجود به طور کامل محقق شود.

نوش آبادی مدیران سابق و جدید این دفتر را از جمله سرمایههای ارزشمند کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار امیدواری کرد از تواناییهای ایشان در حوزههای مختلف استفاده شود.

احسان الله حجتی، مدیرکل سابق دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز در این مراسم، حذف روند طولانی صدور مجوز به شکل سنتی و بوروکراسی اداری، الکترونیکی کردن امور، ایجاد بانک اطلاعاتی کانونهای آگهی و تبلیغاتی و پیگیری لایحه تبلیغاتی کشور در مجلس را از جمله مهم ترین فعالیتهای این دفتر در سه سال گذشته عنوان و ضمن آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید اظهار امیدواری کرد در شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی همچنان با دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی همکاری کند.

محمد حیدری، رئیس جدید این دفتر نیز در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه موفقیت هر سازمان، تشکیلات یا فردی در گرو شناخت عمیق و همه جانبه نسبت به حوزه فعالیت خود است، تصریح کرد: وجود چنین شناختی به انجام سیاستگذاریهای درست، هدف گذاریهای دقیق و برنامه ریزیها در افقهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کمک میکند.

وی بر وجود نگاه آسیب شناسانه نسبت به امور تاکید کرد و افزود: وجود این نگاه آسیب شناسانه کمک میکند ما برآورد دقیق و مبتنی بر تحقیق از وضع موجود داشته باشیم تا بتوانیم به وضع مطلوب برسیم.

در پایان جلسه، حسین انتظامی، حکم محمد حیدری و احسان الله حجتی برای شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی را به آنها تقدیم و از تلاشهای حجتی در سالهای گذشته تقدیر کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار