صبح امروز؛

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استانداری مازندران برگزار شد

صبح امروز جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار در استانداری مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ - 07August 2016

جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استانداری مازندران برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از مازندران، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران صبح امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: از سال 59 تا 75 نیروهای رزمنده مازندران در مریوان حضور داشتند و دوازدهمین همایش یاد یاران و یادواره شهدای مریوان و شمال کشور روز جمعه15 مرداد با حضور یک هزار رزمنده از استانهای گیلان، گلستان و مازندران و پیشمرگان کرد مسلمان در رامسر برگزار شد.

وی افزود: مقرر شد برنامه بزرگداشت شهدای مریوان هر ساله در قالب راهیان نور در مریوان برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سیو ششمین سالگرد هفته بزرگداشت دفاع مقدس را در پیشرو داریم، اضافه کرد: بیش از 188 هزار مردم نیروی مسلح در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با تاکید براینکه فرهنگ مقاومت را مردم باید بیاموزند، گفت: درسهایی که در دوران دفاع مقدس آموخته شد باید به نسلهای آتی جامعه منتقل شود و شاهد هستیم که این فرهنگ سبب شد تا جوانان ما در حماسه خانطومان نقش موثری داشته باشند.

سردارملکی با بیان اینکه دشمن همچنان ساکت ننشست، تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخت و با انتقال ماهواره به خانههای مردم جامعه نفوذ کرده است و فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جنگ نرم هم کاربردی است.

وی از تشکیل 12 کمیته در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: امسال اجرای برنامه رژه هفته دفاع مقدس به ارتش واگذار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه کمیتههای این ستاد شامل کمیته نیروهای مسلح، ایثارگران، سپاه و بسیج، فرهنگی و تبلیغات، اطلاعرسانی، بانوان، ورزش و جوانان، دانشآموزی، کودوک ونوجوان،روحانیتو مردمی، پیشکسوتان پشتیبانی جنگ، نظارت و بازرسی و ستاد 22 گانه شهرستان را شامل میشود، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس از 31 مهرماه سالجاری شروع و تا هفتم مهر ماه همین سال ادامه دارد.

وی شعار محوری هفته بزرگداشت دفاع مقدس را شعار « ما آماده ایم» و شعار سال که از سوی رهبری مطرح شد دانست و ادامه داد: لازم است در حوزههای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وحدت رویه داشته باشیم.

سردارملکی با بیان اینکه سیاستهای اجرایی هفته دفاع مقدس ولایتمداری است، گفت: حفظ جمهوری اسلامی، مشارکت مردمی، بازکاوی عملیاتهای بزرگ، توجه به سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری و کلاهدوز، جهان آرا بهرهگیری از فضای مجازی و اطلاعرسانی، توجه به سلامت جامعه و برگزاری ورزشهای همگانی است.

وی با بیان اینکه هر ساله یادواره شهدای نیروگاه برق نکا را داریم، تصریح کرد: امسال از تعدادی فرمانداران شاخص شرق مازندران در یادواره شهدای نیروگاه نکا تجلیل میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه امسال همایش 500 نفره پیشکسوتان در هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد تنکابن برگزار میشود، گفت: در هفته دفاع مقدس لازم است فضاسازی شود و این جشن مقاومت مردمی شود.

وی با بیان اینکه هفت برنامه زنده از سوی شبکه تبرستان تهیه می شود، افزود: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانوادههای شهدا از برنامههای اولویتدار ما در هفته دفاع مقدس است.

سردارملکی از ویژه برنامههای هنری از سوی هنرمندان مازندرانی خبرداد و بیان کرد: هنرمندان نقش موثری در انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت دارد.

وی سخنرانی پیشکسوتان دفاع مقدس را در تریبون نماز جمعه از موضوعاتی دانست که در انتقال فرهنگ مقاومت موثر است و خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس از سربازان نمونه مازندرانی تجلیل میشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یکی از برنامههای فرهنگی و پرورشی در مدارس مازندران است، تصریح کرد: 36 هزار شهید دانشآموزی ثمره انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: امسال در هفته دفاع مقدس 6 هزار برنامه فرهنگی و هنری برگزار میشود.

وی با تاکید براینکه رژه هفته دفاع مقدس امسال با صلابت در مازندران برگزار شود، افزود: برنامههای ویژه هنری و فرهنگی به مناسبت شهدای غواص تهیه شد که از سوی شبکه تلوزیونی تبرستان در هفته دفاع مقدس پخش میشود.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران نیز با بیان اینکه تبلیغات محیطی از سوی همه دستگاههای اجرایی که در شأن هفته دفاع مقدس باشد باید انجام شود، اظهار کرد: عطرافشانی گلزار شهدا باید با حضور همه مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی انجام شود.

عباسعلی رضایی افزود: در دیدار با خانوادههای شهدا لازم از خانوادههای شهدای بسیجی هم دیده شوند.

حجتالاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف مازندران نیز با بیان اینکه بیشترین نیروهای مردمی در بقاء متبرکه حضور دارند، تصریح کرد: لازم است کمیتهای با این عنوان تشکیل شود تا از ظرفیت اوقاف هم در هفته دفاع مقدس استفاده شود.

سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با تاکید بر اینکه در هفته مفاع مقدس به ظرفیت آموزش و پرورش به عنوان سرمایه دیده شود، اظهار کرد: بیش از دو هزار شهید جامعه معلمی و دانشآموزی تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه بسیاری از سرداران شهید معلم بودند، افزود: آموزش و پرورش در مردمی کردن جنگ سهم موثری داشت و همچنان محتوای درسی دانشآموزان را فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت تشکیل میدهد.

وی با اشاره به اینکه در انتقال فرهنگ مقاومت و بازخوانی هشت سال دفاع مقدس آموزش و پرورش برنامههای پرورشی ویژهای را اجرا میکند، گفت: سال گذشته دو هزار یادواره شهدا در مدارس مازندران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: دیدار با خانوادههای شهدا، برگزاری نمایشگاه، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، تدونی و چاپ کتابهای متعدد و مباحث تحقیقاتی از سوی آموزش و پرورش با موضوع دفاع مقدس از برنامههایی است که از سوی آموزش و پرورش اجرا میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار