مدیرکل بنیاد شهید مازندران خواستار شد؛

تحقق اطلاعات 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی درباره جایگاه ایثار و شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: 500 هزار دانش‌آموز در استان داریم که باید اطلاعات آنان درباره جایگاه شهادت و داشتن احساس مطلوب‌تر در این امر محقق شود.
کد خبر: ۹۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ - 15August 2016

تحقق اطلاعات 500 هزار دانش‌آموز مازندرانی درباره جایگاه ایثار و شهادت

به گزارش دفاع پرس از مازندران، عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: این دومین جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با حضور اعضای این شورا برگزار میشود.

وی با بیان اینکه طرح ترویج فرهنگ شهادت در مدارس بسیار حایز اهمیت است، افزود: این طرح کاری پژوهشی است که بنیاد شهید با همکاری دانشگاه مازندران انجام داده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در این طرح 6 کشور مورد مطالعه قرار گرفتهاند، تاکید کرد: هدف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشآموزان و ایجاد حس مسئولیتپذیری و زمینهسازی برای مشارکت آنان است.

رضایی با بیان اینکه 13 میلیون دانشآموز در کشور وجود دارد، یادآور شد: 500 هزار دانشآموز در استان داریم که باید اطلاعات آنان درباره جایگاه شهادت و داشتن احساس مطلوبتر در این امر محقق شود.

وی تشکیل شوراهای استان و شهرستانها را با حضور اعضای متناظر شورای عالی دستکم هر سه ماه یکبار را طبق آییننامه ابلاغی از وظایف شورای استانی ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت برشمرد و افزود:  سیاستگذاری در زمینه احیا، حفظ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت از دیگر وظایف این شورا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ساماندهی و هماهنگی در برنامهریزیهای کلان دستگاههای دولتی و نهادهای غیردولتی استان را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد و افزود: به کارگیری ظرفیتهای استان برای تحقق اهداف ایثارگران و ساماندهی نحوه تجلیل، تقدیر از ایثارگران استان و استفاده از توان ظرفیت آنتن در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هم از وظایف این شورا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها