به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «عابدین خرّم» فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در همایش اعضای کمیتههای پشتیبانی ستادهای بسیج دانشآموزی استان که در محل سالن اجتماعات شهید آوینی کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منبعث از رسالت نبوی و اهداف این نظام نیز برگرفته از نظام الهی است.
وی افزود: ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی دنبال نظامسازی هستیم، نظامی که تلاش آن الگوسازی برای جهان اسلام است و در این مسیر با تمام توان قدم برمیداریم.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: تلاش امروز دشمنان ایجاد فرقهها و پدیدههای نوظهوری است که حاصل جنگ ناجوانمردانه استکبار با اسلام است. تشکیل فرقههای انحرافی در داخل مذاهب مختلف آخرین مسیری است که دشمنان اسلام برای ایجاد رخنه میان مسلمین به کار گرفتهاند و در این مسیر با تمام قوت راه را ادامه میدهند.
وی پیروزیهای نظام اسلامی در ایران را مدیون حقانیت نظام و انقلاب دانست و ابراز کرد: این پیروزیها حاصل فدا شدن جوانان کشور و نتیجه حقانیت نظام است که شاهد گسترده شدن روزانه آن هستیم.
وهابیت و بهاییت به عنوان ۲ فرقه انحرافی برای رخنه در میان مسلمانان
سردار خرّم در ادامه با اشاره به توطئههای کشورهای غربی و به خصوص آمریکا در مقابله با کشورهای اسلامی و جلوگیری از گسترش اسلام در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: ایجاد وهابیت و بهاییت به عنوان ۲ فرقه انحرافی و ضاله در میان مذاهب اسلامی مهمترین شگرد و راهکاری است که دشمنان برای رخنه در میان مسلمانان انتخاب کردهاند به همین دلیل باید هوشیاری و تدبیر ملل اسلامی در برابر این گونه اقدامات حفظ شود.
وی پرورش دادن ذهن و فکر نوجوانان و جوانان را گامی عملی و بسیار مهم برای مبارزه با استکبار جهانی و ایستادگی در برابر تفرقه افکنیهای دشمنان اسلام دانست و تاکید کرد: این امر تنها با استفاده از تجارب مربیان آموزش و پرورش و همراهی مسئولین بسیج دانش آموزی محقق میشود.
سردار خرم ادامه داد: پرورش دادن فکر و ذهن جوانان با استفاده از دانشهای تسلیحی یعنی تدریس مطالب کتابی ممکن نیست و باید برای نیل به اهداف والای نظام به مسئله آموزشهای ضمنی نیز توجه شود.
رسالت آموزش و پرورش برای تشکیل جامعه آرمانی اسلامی
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی توجه به اعتقادات در بحث پرورش اذهان جوانان را نیاز مهمی برشمرد و در تبیین اهداف و رسالتهای آموزش و پرورش برای تشکیل جامعه آرمانی اسلامی اظهار داشت: به اذعان بسیاری از دانشمندان و بزرگان، رفتار تنها عاملی است که از طریق آن میتوان تجربیات را به افراد منتقل کرد؛ بنابراین باید تمام تلاش برای اصلاح رفتاری و اثرگذاری رفتار در وجود جوانان به کار گرفته شود.
وی تبدیل آموختهها به علم و تحویل آن به دانش آموزان را شاهکاری دانست که اگر در نظام آموزشی به کار گفته شود موجب اثرگذاری مطلوب و مناسب در بحث تدریس میشود و تصریح کرد: دلیل اینکه خروجی نظام آموزشی متناسب با جامعه اسلامی نیست این است که عادت به گفتن داریم و از تبدیل آموختهها به علم ضمنی دوری کردهایم.
سردار خرّم در پایان سخنان خود راهاندازی حلقههای تربیتی صالحین در مدارس و مراکز آموزشی را گامی موثر در تدریس معارف دینی و برطرف کردن ابهامات دانش آموزان در موارد احکامی و دینی برشمرد و گفت: امروزه یکی از مشکلات مهم در جامعه اسلامی بروز دغدغههای فکری در میان افراد است و بهترین راه برای حل این مشکل بالا بردن اعتقادات دینی است، بنابراین تشکیل حلقههای صالحین که با محوریت تربیتی تشکیل شدهاند گامی موثر در بالا بردن سطح اعتقادات مردم به خصوص اقشار جوان و نوجوانان جامعه است.