ایجاد ارتباط فضای مجازی میان دانشگاه «یو ـ پی» فیلیپین و مراکز مشابه آن در ایران

معاون مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه «یو ـ پی» فیلیپین، برای ایجاد ارتباط فضای مجازی میان مرکز مطالعات آسیایی این دانشگاه و مراکز مشابه در کشورمان اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۹۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ - 04September 2016

ایجاد ارتباط فضای مجازی میان دانشگاه «یو ـ پی» فیلیپین و مراکز مشابه آن در ایران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «جعفر روناس»، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در فیلیپین با حضور در مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه «یو ـ پی فیلیپین» با «هنه لیتو سیویلیا»، معاون این مرکز دیدار و گفتوگو کرد.

سیویلیا در آغاز این دیدار درباره روابط مرکز مطالعات آسیایی با دیگر کشورها گفت: این مرکز با سفارتخانههای کشورهایی همچون «ایران»، «چین»، «کره جنوبی» و «ترکیه» در ارتباط است و در خصوص رابطه با «عربستان» هم باید عنوان کرد که در این باره محدود حرکت کردهایم؛ چون طبیعت همکاریهای ما فرهنگی، علمی و دانشگاهی است و البته همکاریهایی را نیز با دانشگاه «قطر» داریم.

وی درباره تماسهای سفارت «رژیم صهونیستی» با این مرکز گفت: حضور و یا سخنرانیهای مسئولین سفارت «اسرائیل» در مرکز ما همواره توأم با تنش بوده است و آخرین باری که خانمی در سمت معاون سفیر آن کشور به مرکز ما آمد و سخنرانی کرد، با اعتراضات گسترده از سوی دانشجویان به ویژه یکی از آنان روبرو شد که به شدت از سیاستهای آن کشور در قبال مردم فلسطین انتقاد کرد و اعتراضات این دانشجو و در ادامه آن تعداد دیگری از دانشجویان، باعث شد شخص سخنران با چشمانی اشکبار مرکز مطالعات آسیایی را ترک کند.

سیویلیا افزود: موضوع ایران همواره و حتی قبل از تأسیس مرکز آسیایی، موضوعی مطرح در تبادلات دانشگاهی ما بوده است.

معاون مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه «یو ـ پی» همچنین درباره منابع مورد استفاده در این مرکز بیان کرد: وسعت منابع ما بسیار زیاد است و برخی از این منابع را از رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین دریافت کردهایم و برخی هم به قلم محققان و نویسندگان غربی است. ما از این منابع در مطالعات خاورمیانه، جنوب شرق آسیا، «چین»، «کره» و چند کشور دیگر استفاده میکنیم.

وی ادامه داد: برخی از منابع مورد استفاده توسط نویسندگان همسو با «جمهوری اسلامی ایران» به رشته تحریر درآمدهاند و ما به عنوان یک مرکز دانشگاهی، به دانشجویان مرکز «مطالعات آسیا» این امکان را میدهیم که از منابع گوناگون استفاده کنند تا با نگاه جامعتری نسبت به ایران قضاوت کنند.

سپس «جعفر روناس» نیز در خصوص موضوع چاپ مجموعه مقالات پنجاه سال روابط «ایران» و «فیلیپین» و اهمیت ارسال آن به مراکز معتبر، توضیحاتی ارایه داد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ادامه ضمن تأکید بر مفید بودن دسترسی دانشجویان و محققان به منابع گوناگون، گفت: «ایران» در بخش مطالعات خاورمیانه دارای منابع غنی است و در صورتی که فهرستی از منابع شما در اختیار داشته باشیم، آن را در اختیار اساتید و مراکز مرتبط در کشور خود قرار میدهیم.

وی برای ایجاد ارتباط فضای مجازی میان مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه «یو ـ پی» و مراکز مشابه در کشورمان اعلام آمادگی کرد که این پیشنهاد مورد استقبال طرف مذاکرات قرار گرفت.

طرفین این دیدار در پایان بر لزوم تقویت فعالیتهای انجمن دوستی «ایران» و «فیلیپین» تأکید کردند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار