رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد آفریقای‌جنوبی شد

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان به دعوت مقامات عالی آفریقای‌جنوبی و به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی، وارد این کشور شد.
کد خبر: ۹۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ - 04September 2016

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وارد آفریقای‌جنوبی شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «ابوذر ابراهیمیترکمان» و هیئت همراه در فرودگاه «ژوهانسبورگ»، مورد استقبال مقامات محلی و همچنین «موحدی»، سفیر و «شهروز فلاحتپیشه»، رایزن فرهنگی ایران در آفریقای جنوبی قرار گرفتند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در ادامه سفر خود به قاره آفریقا و پس از سفر به کشورهای زنگبار و تانزانیا به آفریقای جنوبی عزیمت کرده است، در بدو ورود به این کشور، با اشاره به اهمیت کشورهای این منطقه گفت: اشتراکات فراوانی بهویژه در حوزه فرهنگی میان ایران و کشورهای منطقه بهویژه تانزانیا و آفریقایجنوبی وجود دارد.

وی تأکید کرد: باید از این فرصت موجود برای تبادلات و همکاریهای گسترده فرهنگی بهرهبرداری کنیم و گامهای مهم و اساسی را در این زمینه برداریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از این سخنانش به سفر مقامات فرهنگی تانزانیا و آفریقای جنوبی به ایران اشاره کرد و افزود: به دعوت ایران و میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقامات فرهنگی این 2 کشور به ایران سفر کردند و متقابلاً و بهمنظور توسعه همکاریها، سفر ما به این 2 کشور انجام شده؛ تا اقدامات اجرایی و رشد و توسعه فعالیتها و همکاریهای فرهنگی در این منطقه، برنامهریزی و عملیاتی شود.

ابراهیمیترکمان، آفریقای جنوبی را یکی از کشورهای تأثیرگذار در قاره سیاه دانست و گفت: در شرایط امروز باید از فرصت همکاریهای فرهنگی برای توسعه و قوامبخشی به دیگر حوزهها استفاده کرد؛ که خوشبختانه این علاقهمندی در 2 طرف وجود دارد.

انتهای پیام     161 /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار