نگارش آخرین کتاب حسین بهزاد و گلعلی بابایی آغاز شد

«گلعلی بابایی» و «حسین بهزاد» در جدیدترین کتاب مشترک خود به دو عملیات‌ از دفاع مقدس می‌پردازند.
کد خبر: ۹۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ - 05September 2016

نگارش آخرین کتاب حسین بهزاد و گلعلی بابایی آغاز شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجموعه «حماسه 27» تلاش دارد تا بدون حضور نویسندگان، حوادث جنگ را از زبان و بیان فرماندهان مفقود و شهید لشکر 27 محمد رسولالله(ص) بپردازد. اولین اثر از این مجموعه با عنوان «همپای صاعقه» به کوشش «حسین بهزاد» و «گلعلی بابایی» در یک تلاش مشترک چهار ساله منتشر شد. نویسندگان این اثر را به بازشناسی دوران فرماندهی زندهیاد حاج احمد متوسلیان اختصاص دادهاند.

جلد دوم این مجموعه نیز با عنوان «ضربت متقابل» به چاپ رسید که در واقع جلد دوم کتاب «همپای صاعقه» است و به کارنامه عملیاتی سپاه محمد رسول الله(ص) در عملیات رمضان ـ از تیر ماه سال 1361 تا پایان شهریور ماه همان سال ـ میپردازد.

«ضربت متقابل» در 14 فصل با عناوین تدبیر تعقیب متجاوز، اهداف طرح عملیاتی کربلا، شناسایی و سازماندهی، تلاش های بازدارنده، ضربت متقابل، رخنه ناموفق، نبرد فطر، همت چاره ساز، انتخاب راه کار، مصاف با دژهای مثلثی، مثلث سوم، آخرین تمهیدات، واپسین تکاپو و ترازبندی نبرد رمضان شکل گرفته است. نوشتههای کتاب بیانگر واقعیت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و کاملاً مستند و معتبر است و جای هیچ شک و شبههای برای حقایق موجود در عملیات رمضان به جا نمیگذارد. نویسنده اثر تاریخ واقعی جنگ را بدون دخل و تصرف همراه با خاطرات فرماندهان روایت میکند و فضاسازی و شخصیتسازی در این کتاب جایی ندارد.

حسین بهزاد و گلعلی بابایی برای نگارش چهارمین جلد از این مجموعه به بررسی کارنامه عملیاتهای خیبر و بدر معروف به آبی خاکیها میپردازند. به گفته بابایی، کار پژوهش این اثر به اتمام رسیده و قرار است مراحل نگارش آن آغاز شود.

جلد سوم این مجموعه نیز به سفارش سپاه محمد رسولالله(ص) برعهده نویسنده دیگری گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار