نماینده جنبش امل لبنان:

بدون حضور ایران امیدی به حل بحران سوریه در کنفرانس ژنو 2 نیست

نماینده جنبش امل اسلامی لبنان با اشاره به عدم حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 گفت: امیدی به حل بحران سوریه بدون حضور ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹ - 25January 2014

بدون حضور ایران امیدی به حل بحران سوریه در کنفرانس ژنو 2 نیست

"عادل عون" نماینده جنبش امل اسلامی لبنان در تهران با اشاره به نقش برجسته ایران در تحولات منطقه در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ نظامی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی در خاورمیانه نقش اساسی دارد.

نماینده جنبش امل لبنان گفت: به نظر جنبش امل لبنان حضور ایران در کنفرانس ژنو دو ضروری بود، اگربخواهیم بحران سوریه حل شود بایستی ایران در این کنفرانس حضور پیدا می کرد، در غیر این صورت بحران در سوریه تمدید می شود و کشتار و خونریزی و ناامنی گسترش می یابد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی که درگفتگوهای هسته ای ژنو برای ایران بدست آمد وهمچنین برای همپیمانانش مثل روسیه وچین مانند توقف دخالت نظامی در سوریه و از بین بردن سلاح شیمیایی در سوریه،  این اقدامات دلیل ناامیدی عربستان سعودی و اسراییل شد؛ یعنی هرکدام با توجه به پول و مادیات و امکانات سخت افزاری و مردان نظامی که برای جنگ در سوریه بکار گرفته می شدند، با همه این تلاشها نظام سوریه باقی و ثابت ماند که این شوکی در چشم دشمنان مقاومت اسلامی بود و سوریه از گذشته قوی تر شد.

عون با اشاره به دشمنی عربستان سعودی با ایران و ایجاد اختلاف در لبنان از طریق هم پیمانانش افزود: چنانچه جنگ و جدال و اختلاف سیاسی  بین ایران و دشمنانش به خصوص عربستان سعودی واقع شود و در زمانی که ایران از مقاومت اسلامی و متحدان آن حمایت می کند، هم پیمانان آنها (عربستان) در لبنان مانند گروه ۱۴مارس و به خصوص جنبش آینده، سعد حریری و نیروهایی که توسط جعجع هدایت می شوند و آل کتائب به رهبری امین جمیل و بیشتر نیروهای سلفی، درگیری در لبنان بوجود می آورند.

نماینده جنبش امل لبنان افزود: تروریسم و سلفی های تکفیری برای مبارزه با نظام سوریه و مقاومت اسلامی لبنان تلاش می کنند و این درگیری طبیعی است  که بر اوضاع و احوال داخلی لبنان نیز تاثیر گذار باشد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار