تندروترین گروه شورشی سوریه خواستار آتش بس شد

دولت اسلامی عراق و شام پس از شکست های پی در پی از نیروهای دولتی و دیگر گروه های شورشی خواستار آتش بس در سوریه شد.
کد خبر: ۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵ - 05January 2014

تندروترین گروه شورشی سوریه خواستار آتش بس شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از الجزیره، در شرایطی که با پیشروی های ارتش سوریه نشانه های شکست شورشیان در ماه های اخیر نمایان شده بود، گروه شورشی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" پس تقبل شکست های پی در پی از نیروهای دولتی خواستار آتش بس فوری در سوریه شد.

گفتنی است گروه شورشی داعش به عنوان تندروترین گروه شورشی سوریه که دارای ارتباط نزدیکی نیز به القاعده می باشد در حالی خواستار اجرای آتش بس فوری در کشور شده است که روز گذشته تظاهرات گسترده ای علیه آن از سوی مردم سوریه برگزار شد.

شایان ذکر است این گروه شورشی علاوه بر درخواست آتش بس از دولت، متقاضی عدم حمله دیگر گروه های شورشی به نیروها و مواضع آن شده و تهدید کرد در صورت وقوع حمله ای از سوی دیگر گروه ها علیه آن، ممکن است نیروهای خود را از سوریه به طور کامل خارج نماید.

گروه موسوم به داعش در حالی خواستار آتش بس در سوریه شده است که پیش از این توانسته بود کنترل شهرهای مهمی مانند حلب و ادلیب را در اختیار گیرد، اما به نظر می رسد با تکرار شکست های آن در برابر نیروهای دولتی نشانه های شکست کامل آن در بحران سوریه نمایان شده است.

همچنین باید خاطر نشان کرد در شرایطی شاهد آشکار شدن نشانه های شکست این گروه شورشی در سوریه می باشیم که در روزهای اخیر نیروهای آن در مناطق غربی عراق وارد نبردهای سنگینی با نیروهای دولتی عراق شده اند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار