سخنگوی وزارت خارجه امریکا:

امریکا و ایران در بحران عراق همکاری ندارند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به مواضع این کشور در مورد ناآرامی های اخیر در عراق گفت: امریکا و ایران در این زمینه همکاری نداشته اند و اهداف یکسانی نیز ندارند.
کد خبر: ۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ - 08January 2014

امریکا و ایران در بحران عراق همکاری ندارند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از واشنگتن پست، در حالی که با تحرکات اخیر القاعده در استان الانبار عراق گمانه زنی های زیادی در مورد همکاری احتمالی ایران و امریکا در مورد بحران عراق مطرح شده است، "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه امریکا و ایران دارای اهداف یکسانی در عراق نیستند هرگونه همکاری بین دو کشور برای کمک به دولت عراق در مبارزه با القاعده را رد کرد.

این مقام وزارت خارجه امریکا در این رابطه گفت: بر خلاف برخی اخبار منتشر شده، امریکا و ایران در زمینه ارسال تسلیحات به عراق برای کمک به دولت این کشور در مبارزه با القاعده همکاری نداشته اند.

گفتنی است پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه کشورمان هر گونه همکاری با امریکا در مورد بحران عراق را رد کرده بود. افخم طی سخنانی در روزهای گذشته گفت: هر چند سیاست اصولی ایران ثبات در عراق و مبارزه با تروریسم است، ولی ایران در زمینه کمک به دولت عراق در مبارزه با القاعده در فلوجه هیچ نوع همکاری با امریکا نداشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار