پیام تسلیت سردار نقدی در پی درگذشت مادر اولین شهید روحانی دفاع مقدس

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پی درگذشت مادر شهید محمدحسن شریف‌قنوتی اولین شهید روحانی دفاع مقدس، پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 29January 2014

پیام تسلیت سردار نقدی در پی درگذشت مادر اولین شهید روحانی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در پی درگذشت "مکیه عبداللهی" مادر اولین شهید روحانی دفاع مقدس "حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی" که بعد از سال ها تحمل درد فراق پسر شهیدش در سن صد سالگی به فرزندش پیوست، پیام تسلیتی از سوی سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین صادر شد.
در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت سرکار خانم مکیه عبداللهی والده اولین شهید روحانی دفاع مقدس حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی موجب تاسف و تالم اینجانب گردید.

بانوی ولایتمداری که سال های سال با صبر و مقاومت، تداوم بخش فرهنگ ایثار و جهاد در جمع عاشقان و پیروان شهدا بوده است.

اینجانب رحلت آن مادر بزرگوار را تسلیت عرض نموده و مغفرت و رحمت واسعه الهی و حشر و نشر با شهیدان والامقام را برای ایشان مسالت می نمایم.

سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی
رییس سازمان بسیج مستضعفین


گفتنی است شهید حجت الاسلام شریف قنوتی در روز 24 مهر 1359، به هنگام رساندن مهمات به یکی از نقاط درگیری در خیابان چهل متری خرمشهر، به مقر عوامل بعثی وارد شد.

نیروهای بعثی با مشاهده وانت حامل شریف قنوتی، برای از بین بردن او به سرعت دست به کار شدند و وانت مزبور را زیر رگبار گلوله بستند. شیخ که به همراه رانندهاش در میان آتش عراقیها گرفتار شده بود تصمیم گرفت از محل دور شود، اما عراقیها لاستیک اتومبیل را نشانه رفتند و دیگر کاری از دست شیخ و رانندهاش بر نمیآمد.

عراقییها برای از بین بردن او نیروی زیادی به میدان معرکه هدایت کردند و سرانجام شیخ را بر اثر اصابت گلوله به آرنجها و زانوها و گردن از پای درآوردند. وقتی شیخ شریف روی زمین افتاد، آنان خود را به او نزدیک کرده و با استفاده از سرنیزه فرق سرش را شکافتند و کاسه سرش را جدا کردند.

مدتی بعد رزمندگان اسـلام خود را به محل نبرد رساندند و پس از سـاعتها جنگ تن به تن، پیکر شیخ را از دست متجاوزان گرفتند و به پشت جبهه انتقال دادند. آن روز شیخ و عدهای از یارانش در نقاط مختلف شهر، مردانه با دشمن متجاوز جنگیدند و پس از رشادتهای فراوان به شهادت رسیدند و نام خرمشهر هم به خونین شهر تغییر یافت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار