اول اسفند، گرامیداشت سالروز شهادت شهید محلاتی

شهید محلاتی، صدای ماندگار انقلاب اسلامی

عقربه‌ها ساعت شش و ربع بعدازظهر ۲۲ بهمن را نشان می‌داد که صدایی نا‌آشنا از رادیو‌ها به گوش می‌رسد، بسم الله الرحمن الرحیم، این صدای انقلاب اسلامی ایران است...
کد خبر: ۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵ - 20February 2014

شهید محلاتی، صدای ماندگار انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس؛ عقربهها ساعت شش و ربع بعدازظهر ۲۲ بهمن را نشان میداد که صدایی ناآشنا از رادیوها به گوش میرسد؛ «بسم الله الرحمن الرحیم، این صدای انقلاب اسلامی ایران است...»

گوینده این جملات کسی نبود جز روحانی انقلابی و مجاهد فی سبیل الله شهید حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ فضلالله محلاتی که توانسته بود به همراه مردم خود را به یکی از ایستگاههای رادیویی برساند.

با پیروزی انقلاب اسلامی، شهید محلاتی همچنان در بطن حوادث و جریانات مهم انقلاب اسلامی و درهمه صحنهها حضور داشت و تا لحظه شهادتش از هیچ تلاش و کوششی در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دریغ نکرد.

این عالم ربانی و فرهیخته، ۱۸ تیرماه ۱۳۰۹ در خانوادهای متدین ومذهبی در شهرستان محلات به دنیا آمد.

درحوزه علمیه قم وارد از محضر اساتید و بزرگانی چون حضرت امام (ره)، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، آیت الله سیدمحمدحسین بروجردی و آیتالله محمدباقر سلطانی کسب علم و معرفت کرد.

او از سال ۱۳۲۶ وارد صحنه مبارزه علیه رژیم طاغوت شد. در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ رابط بین علمای قم بود و با تنظیم اعلامیه و طومار توانست امضای ۱۲۰ تن از علمای تهران را علیه اقدامات خصمانه رژیم و حمایت از مقام حضرت امام (ره) بگیرد.

شهید محلاتی در آستانه ورود حضرت امام به ایران یکی از فعالترین اعضای کمیته استقبال از معظم له بود که برای نخستین بار صدای انقلاب اسلامی به وسیله او در سرتاسر کشور طنین افکند.



این مرد بزرگ، علاقه و دلبستگی زیادی به حضرت امام خمینی (ره) داشت.

تداوم در مبارزه و حضور در میدانهای سخت، از خصیصههای بارز شهید محلاتی به حساب میآمد، او همیشه دردل حادثه و خطر بود و به خاطر پیشرفت کار انقلاب از هیچ اقدامی دست بر نمیداشت و درمقابل کجاندیشان به هیچ وجه کوتاه نمیآمد. چه در مسیر مبارزه با رژیم ستم شاهی و چه بعد از پیروزی انقلاب همیشه در نوک پیکان تلاشها و کوششهای انقلابی بود.

این شهید گرانقدر با اینکه هم بینش سیاسی داشت و هم میداندار صحنه سیاست بود، اما هرگز بینش و فعالیت سیاسی برای او هدف نبود. داشتن بینش اجتماعی و حرکت سیاسی را، بخشی از وظایف اسلامی خود میدانست و تعهد دینی، عامل ورود او به مبارزات سیاسی شده بود.

مبارزات و مجاهدات بیوقفه و تلاشهای انقلابی این شهید بزرگوار ادامه داشت تا اینکه سرانجام، اجرآن همه تلاش صادقانه و بیریای خود را گرفت و در بحبوحه طولانیترین و پیچیدهترین عملیات دفاع مقدس یعنی نبرد فاو، (والفجر۸) وقتی به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، عازم سرکشی از جبهههای نبرد حق علیه باطل بود با نوشیدن شهد شیرین شهادت در جوار رحمت واسعه حق تعالی ماوا گزید...


«امروز؛ اول اسفند ۱۳۶۴ ساعت۳۰: ۱۲ دقیقه ظهر، هواپیمای» فرند شیپ «متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان هنگامی که از تهران به مقصد اهواز در حرکت بود در آسمان اهواز هدف دو موشک هوا به هوای جنگندههای عراقی قرار گرفت و در منطقه» وین «در ۲۵ کیلومتری شمال اهواز سرنگون شد. در این واقعه دلخراش، شهید محلاتی به همراه بیش از چهل نفر از روحانیون، نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی کشور به شهادت رسیدند.»

وقتی که این خبر پخش شد؛ خیلیها بیاختیار به یاد روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی افتادند و صدای ماندگار شهید محلاتی در گوششان طنین انداز شد. «بسم الله الرحمن الرحیم، این صدای انقلاب اسلامی ایران است...»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار