اجمالی/ حجت‌الاسلام ذوالنوری خبر داد

برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی و طلبه در بهار ۹۴

دبیر کنگره شهدای روحانی و طلبه با اشاره به اینکه یادواره شهدای طلبه و روحانیت تاکنون در ۲۶ استان برپا شده است و در پنج استان باقی‌مانده طی ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، گفت: با پایان یافتن کنگره‌های استانی، در بهار سال ۹۴ کنگره سراسری شهدای روحانی و طلبه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵ - 18February 2014

برگزاری کنگره سراسری شهدای روحانی و طلبه در بهار ۹۴

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام "مجتبی ذوالنوری" دبیر کنگره شهدای طلبه و روحانی در نشست خبری که امروز به مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس و سالروز شهادت شهید "فضل الله محلاتی" برگزار شده بود، با بیان اینکه شهید محلاتی از یاران صدیق امام بود، اظهار کرد: شهید محلاتی به عنوان نماینده امام و همراهانش با هواپیما مسافربری به سمت اهواز در حال عزیمت بود که در یکم اسفند ۶۴ همزمان با عملیات فتح فاو هواپیماشان توسط دو فروند هواپیمای جنگنده عراقی در منطقه زرگان اهواز منفجر شد و به شهادت رسیدند.

وی افزود: به همین دلیل اول اسفند به نام روز روحانیت و دفاع مقدس که به تایید حضرت امام(ره) رسیده بود، نامگذاری شده است.

حجتالاسلام ذوالنوری تصریح کرد: شهید محلاتی شخصیتی منحصر به فرد و جامع بود؛ به نحوی که قبل از انقلاب با رژیم ستمشاهی مبارزه میکرد. این در حالی بود که 16 سال بیشتر سن نداشت، اما با این وجود به واسطه آشنایی با شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام به عنوان مبارزی خستگیناپذیر فعالیتهای ضد ستمشاهی انجام میداد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار