ولید معلم:

مذاکره با امریکا منوط به عذرخواهی جان کری است

وزیر خارجه سوریه طی سخنانی در رابطه با مذاکره احتمالی مستقیم با امریکا گفت: تا زمانی که جان کری به خاطر سخنان خود در کنفرانس ژنو 2 عذرخواهی نکند وارد مذاکره با امریکا نخواهیم شد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 02February 2014

مذاکره با امریکا منوط به عذرخواهی جان کری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از سانای سوریه، ولید معلم وزیر خارجه سوریه با اشاره به درخواست واشنگتن برای مذاکره مستقیم با دولت سوریه گفت: تا زمانی که جان کری وزیر خارجه ارمیکا به دلیل سخنانش در کنفرانس ژنو 2 علیه سوریه عذرخواهی نکند، وارد هیچگونه مذاکره مستقیمی با این کشور نخواهیم شد.

معلم همچنین در رابطه با تحریم های امریکا علیه دولت سوریه افزود: هرچند امریکا از اعضای اصلی شورای امنیت به شمار می رود و وظیفه حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، ولی متاسفانه نه تنها با کمک به شورشیان باعث گسترش دامنه بحران سوریه شده ، بلکه با تحریم های غیرعادلانه علیه سوریه، باعث آزار بیشتر مردم سوریه شده است.

وی همچنین عدم همکاری امریکا با مذاکره در مورد طرح دولت سوریه در کنفرانس ژنو 2 به منظور مبارزه با تروریسم گفت: مخالفت امریکا با طرح مبارزه با تروریسم به عنوان محوری برای مذاکرات صلح، نیت واقعی این کشور و رفتارهای دوگانه آن در مبارزه و سرکوب تروریسم را نشان می دهد.

گفتنی است این سخنان ولید معلم در حالی در واکنش به درخواست امریکا برای مذاکره مستقیم با دولت سوریه مطرح شده است که پس از این نوع موضع گیری وزیر خارجه سوریه، دولت امریکا درخواست برای مذاکره مستقیم با سوریه را تکذیب کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار