سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی:

استراتژی بزرگ نظام باید اجرایی شود/ نیاز به دولتمردانی چمران وار، همت گونه، حسین خرازی نما، داریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به استراتژی بیان شده توسط مقام معظم رهبری، گفت: همه باید تمام توان خود را به کار گیریم تا این استراتژی به عرصه کار وارد شود. زیرا این ساختار درونی قدرت، از اسلام ناب محمدی و فرهنگ انقلابی امام بزرگوار و عزیز نشات گرفته است.
کد خبر: ۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰ - 07August 2013

استراتژی بزرگ نظام باید اجرایی شود/ نیاز به دولتمردانی چمران وار، همت گونه، حسین خرازی نما، داریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، شهیدان را نویسندگان فیلمنامه ها و نمایشنامه های واقعی دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: هنر و ادبیات دفاع مقدس رایحه ای از هنر و ادبیات اسلام ناب محمدی و ائمه اطهار می باشد و آنچه که باید و آنچه تاکنون سروده شده و بنای هنر ما بر آن نهاده شده و خواهد شد، همان است.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی ادامه داد: با هنر و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی که امروز به نام اهل بیت طاهرین، قرآن کریم و اخلاص روزه داری آغاز شد، گام بلندی است که سردار کارگر در مسیر مسئولیت شان برداشته اند.

وی با اشاره به حکم تنفیذ مقام معظم رهبری به حجت الاسلام روحانی، افزود: حضرت امام خامنه ای در این حکم یک استراتژی بزرگ را مطرح کردند که عبارت است از این که همه نخبگان کشور، همه علاقمندان به ایران اسلامی و انقلاب، همه مراجع و روحانیت، همه دانشگاهیان، هنرمندان، خدمتگزاران و مردم باید به این استراتژی یعنی استحکام ساختارهای درونی قدرت جمهوری اسلامی بپردازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همه باید تمام توان خود را به کار گیریم تا این استراتژی به عرصه کار وارد شود. زیرا این ساختار درونی قدرت از اسلام ناب محمدی و فرهنگ انقلابی امام بزرگوار و عزیز نشات گرفته است.

وی ساختن خود را مهمترین مولفه این استراتژی دانست و تاکید کرد: باید توانمندی های ملت را شکوفا کنیم تا از این انقلاب و نظام که دستاورد اسلام ناب و خون شهیدان است، حفاظت شود.

سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی ادامه داد: در این راه باید به مغزها و بازوان ملت ایران بها داده شود. این استراتژی بزرگ برای همه مسئولان اجرایی کشور، همه کارگزاران، همه اساتید دانشگاه و حوزه که تپش قلب را در جامعه موزون می کنند، باید سرمشق باشد.

وی تاکید کرد: همه باید این استراتژی بزرگ را در سربرگ نامه ها بنویسند و مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم نمایند. وظیفه داریم در راستای این استراتژی به خود متکی بوده و به فرهنگ و ارزشهای ملی بیاندیشیم و تا جایی که می توانیم در انجام کارهایمان از متخصصان داخلی استفاده کنیم. باید به مقوله کشاورزی، تولید داخلی و گردشگری از نگاه ملی پرداخته شود و تلاش کنیم تولید علم و پیشبرد اقتصاد در اولویت برنامه های نظام قرار گیرد.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: امروز رئیس جمهوری در کشور پا به عرصه  گذاشته که ما همیشه به عنوان عالم دانشمند و پرورش یافته در مکتب شهیدان مطهری و بهشتی وی را می شناختیم. ایشان عاشق امام، مرید رهبری و در همه اقدامات جهادی در کنار مسئولان نظام بوده است و امروز قوه مجریه نظام جمهوری اسلامی به دست چنین شخصیت عالم، متدین و دانشمندی سپرده شده است.

وی افزود: دکتر روحانی فردی است که با دقت و حکمت کارهای خود را پیش می برد و در انجام کارها، بسیار با تجربه و عمیق است. در تمام مشکلاتی که تاکنون برای نظام جمهوری اسلامی پیش آمده، وی حاضر و شریک مسئولان در حل آن بوده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: وجود دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهور، موجب امیدواری مسئولان و ملت است. مصاحبه روز گذشته دکتر روحانی عمق دقت، حکمت، سیاستمداری و شناخت زوایای دقیق کار، توسط ایشان را به همه جهانیان نشان داد. ما خدا را شاکریم که خداوند متعال برای این مرحله اداره کشور چنین ذخیره ای را حفظ کرده است.

وی با اشاره به معرفی وزرا توسط دکتر روحانی به مجلس، ادامه داد: مجلس جایگاه مقدسی است و مرکز تفکر و تعادل نظام جمهوری اسلامی می باشد؛ زیرا مرکز قانونگذاری و  مراقبت از قانون است که ثبات و ایستادگی ملت را تأمین می کند. مجلس شورای اسلامی، مجلسی است که بر الگوی شهید مدرس حرکت می کند و نمایندگان نیز باید در این دوران حساس رسالت سنگینی که مرحوم سید حسن مدرس بر دوش آنها گذاشته برای دولت دکتر حسن روحانی بکار ببرند و به توصیه های امام راحل، شهیدان، اسلام ناب محمدی و تدابیر رهبر معظم انقلاب و مسائل روز کشور توجه کنند.

سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: امروز ما در برابر اسکتبار جهانی و اتحاد قدرتهای شیطانی علیه ایران عزیز، این هسته مرکزی اسلام و ام القرای نهضت خمینی (ره) نیاز به دولتمردانی چمران وار، همت گونه، حسین خرازی نما، داریم که ما را در برابر جبهه مهاجم استکبار که با تهدید نیش و با سلاح تحریم با ملت انقلابی ایران می جنگد، به خوبی هدایت کند و بر اساس استراتژی مقام معظم رهبری یعنی نگاه الهی، تکیه بر ملت، توکل بر خداوند و سپردن سرها به خدا، امورات کشور را به پیش ببرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مردم در انتظار هستند تا مجلس از دولت این چنین حمایت کند و البته ناخالصی ها و کینه باورها و مزدوران شیطان، اگر پیدا شوند، باید زدوده شوند. 

وی ادامه داد: همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، تمام قد و به پهنای سینه دریادلان جبهه های نبرد در خدمت دولت هستند و هر کاری لازم باشد برای دولت انجام خواهند داد؛ همچنان که بعد از جنگ هم، همه امکانات نیروهای مسلح در خدمت مردم و دولت های برآمده از مردم بود.

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به توانمندی های نیروهای مسلح، اظهار داشت: در حال حاضر اگر دولت نیاز به کار سنگین دارد بگوید، نیروهای مسلح برای هر کاری که دولت بخواهد انجام دهد، آمادگی دارند. ذکر این نکته ضروری است که نیروهای مسلح برای کسب درآمد به صحنه نیامده و نخواهند آمد و در حوزه اقتصادی و انجام کارهای عمرانی رقیب مردم و شرکت های خصوصی نخواهد شد؛ بلکه امکانات خود را به دولت اعلام می نمایند تا هر کجا که پیمانکاران نتوانستند و یا صرفه اقتصادی نداشت، نیروهای مسلح بسیجی وار، وارد عرصه شده و بسیجی وار به مردم خدمت می کنند.

وی در ادامه افزود: هرگاه هم دولت نیازی به حضور و امکانات نیروهای مسلح نداشته باشد، این امکانات به درون سازمان نیروهای مسلح آورده می شود و از این امکانات و پتانسیل ها به نحو احسن استفاده خواهد شد، همان طور که هم اکنون وزارت دفاع و دانشگاه های ما در همه زمینه های دفاعی پیشرو هستند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» تاکید کرد: خداوند در آیه 200 سوره آل عمران می فرمایند: ای کسانی که ایمان آوردید باید بر موازین ایمانی خود محکم بایستید و مقاومت کنید و در برابر مشکلات و زحمت هایی که برای شما به وجود می آید، صبر کنید. در این توصیه قرآن کریم نیروی اصلی ارزشهای ایمانی معرفی شده و نیروی تداوم و حرکت، صبر، مقاومت و تلاش در راه پیشرفت می باشد. خداوند به ما توصیه کرده است که مرزدار باشیم و مرزهای اسلام ناب محمدی را حفظ کنیم.

وی در خصوص معرفی این مرزها برای اقشار مختلف مردم، تصریح کرد: می بایست مرزهای فرهنگ، هنر اخلاق و استقلال ملی را حفظ کنیم، مرزداری که در قرآن به ما توصیه می شود همه این مرزها را در بر می گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این مرزداری در نیروهای مسلح به این معناست که این نیروها باید مرزهای قانون، انضباط و حریم کشور را حفظ کنند و در روحانیت به این معنا است که ایشان موظف هستند مرزهای قرآن و اهل بیت را حفظ کنند و در هنر به این معناست که اهل هنر موظف هستند مرزهای ارزش ها، هدایت، نشاط و همین طور مرزهای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را حفظ کنند. این مرزداری که قرآن می فرماید برای بازاریان به این معنا است که مرز انصاف و پرهیز از کم فروشی و گران فروشی و حدود انصاف و اخلاق و احکام کسب اسلامی را رعایت کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت: باید توجه داشته داشته باشیم که رعایت تقوا در هر کاری لازم است و همان گونه که ما حجاب را سنگر عفت زن مومن می دانیم، تقوا را نیز سنگر حفظ همه مومنان می دانیم. مرحوم طالقانی می فرمایند تقوا یعنی چتر در باران و پالتو در سرما؛ تقوا گوهر ارزشمندی است که شما را از انجام اعمال مخالف قانون و مخالف انضباط دور می کند. در ماه رمضان که ماه رحمت الهی است، باید از خداوند متعال بخواهیم رحمت الهی را بر ما نازل بفرماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار