حاشیه هایی جذاب از افتتاحیه ی جشنواره فیلم مقاومت

از فرش قرمز برای خانواده های شهدا تا دست های خالی ابوالقاسم طالبی

آیین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت شب گذشته در محل تالار وحدت بر گزار شد. این مراسم با حواشی جذاب و خواندنی همراه بود که بخشی از آنها را در ادامه می خوانید:
کد خبر: ۲۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 22September 2014

از فرش قرمز برای خانواده های شهدا تا دست های خالی ابوالقاسم طالبی

آیین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت به مانند مراسم هایی از این دست با حواشی جالبی همراه بود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

* فرش قرمز برای خانواده های شهدا

نکته ای که پیش از شروع این مراسم جلب توجه می کرد فرش قرمزی بود که این بار نه برای ستاره های تقلبی بلکه برای ستاره های واقعی و درخشان یعنی خانواده های شهدا پهن شده بود. محمد خزایی دبیر جشنواره برای استقبال در ورودی محل برگزاری ایستاده بود و خانواده های معظم شهدا را با شاخه گلی بدرقه می کرد.

* به جشنواره فیلم فجر خوش آمدید!

در آغاز مراسم آقای نظام اسلامی که مجری برنامه بود شروع به خواندن دکلمه ای در خصوص سینما و دفاع مقدس کرد و زمانی که تقریباً به اوج متن رسیده بود با حرارت خاصی به اشتباه گفت: «حضار محترم در آیین اختتامیه ی جشنواره فیلم فجر در خدمت شما هستیم» که این موجب تعجب و لبخند حضار شد.

* نامه ناشناس به جای سخنرانی

 زمانی که از محمد خزایی دعوت شد تا به عنوان دبیر جشنواره گزارشی را از روند برگزاری این جشنواره ارائه دهد اعلام کرد که ابتدا قرار بود گزارشی را ارائه کنم اما امروز صبح نامه ای بدستم رسیده است که به جای گزارش این نامه را می خوانم. بعد از شروع خواندن نامه متوجه شدیم که این نامه از طرف یکی از رزمندگان دفاع مقدس است . خزایی حین خواندن جمله بغص مشهود در صدایش را کنترل می کرد و البته این نامه فضای روحی حاضران را تغییر داد.

* سینه پر سخن رئیس مجلس

به نظر می رسید رئیس مجلس سینه پر سخنی درباره سینمای مقاومت و دفاع مقدس داشت که ظرف زمانی تعیین شده برای آن کافی نبود. پس از آن که سخنرانی دکتر لاریجانی به طول انجامید و از 30 دقیقه گذشت، صحبت های درگوشی و مشغول شدن به کار های شخصی بیش از توجه به سخنران به چشم می آمد.

* دست های خالی ابوالقاسم طالبی

در قسمت تجلیل ها مستند کوتاهی در خصوص زندگی ابوالقاسم طالبی پخش شد. وی در این مستند با اشاره به فیلم هایش به طنز گفت: یک زمانی آمریکا به افغانستان حمله کرد من فیلم «عروس افغان» را ساختم پس از آن آمریکا به عراق حمله کرد و من فیلم «جنگ کودکانه» را ساختم. گذشت و آمریکا دیگر به جایی حمله نکرد و من دستم خالی بود و «دست های خالی» را ساختم. این سخنان طالبی خنده ی حضار را درپی داشت.

* فارسی به لهجه سوریه ای

رایزن فرهنگی سوریه که برای قرائت پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه به بالای سن آمده بود به صورت شکسته چند کلمه ای را به فارسی گفت که لحن جالب بیان اش خنده های پی در پی حاضران را موجب می شد.

* برای فرزندم صلوات بفرستند

از دیگر نکات جالب این مراسم زمانی بود که حضار برای حضور مادر شهیدی بر روی سن کف می زدند و مادر شهید به آقای نظام اسلامی مجری برنامه گفت که برای شادی روح فرزند شهیدش صلواتی بفرستند.

علیرضا کمالی بازیگر سینما و تلویزیون زمانی که برای دریافت جایزه به بالای سن رفت دست پدر شهید حاضر بر روی سن را بوسید که این کار او موجب شیویق وی توسط حضار شد.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها