از سوی وزارت امور خارجه فرانسه صورت گرفت؛

انتقاد شدید فرانسه از اعدام شیخ نمر توسط آل‌سعود

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به شدت از عربستان به دلیل اعدام 47 تن از جمله شیخ نمر باقر النمر انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ - 04January 2016

انتقاد شدید فرانسه از اعدام شیخ نمر توسط آل‌سعود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه در این بیانیه از رهبران منطقهای خواست تا با انجام هر اقدامی مانع از تشدید تنشها شوند.

در این بیانیه آمده است: پاریس بار دیگر مخالفت خود را با مساله اعدام به دنبال اعدام شیخ نمر روحانی شیعه در عربستان اعلام می کند.

پیش از این نیز بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد عمیقا از اعدام شیخ نمر و 46 نفر دیگر در عربستان ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتن داری در واکنش به اعدامها شد.

آمریکا نیز هشدار داد که اعدام شیخ نمر می تواند باعث افزایش درگیریهای مذهبی در منطقه شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در همین خصوص گفت: ایالات متحده به ویژه نگران آن است که اعدام این "روحانی شیعه و فعال سیاسی"، شیخ نمر، خطر تشدید تنشهای قومی را به همراه داشته باشد آن هم زمانیکه نیاز فوری است تا این تنشها کاهش یابد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر در روز شنبه طی بیانیهای از اعدام شیخ نمر در عربستان ابراز نگرانی جدی کرده است.

شهید شیخ نمر باقر النمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد؛ وزارت کشور عربستان روز شنبه 12 دی ماه با صدور بیانیهای اعلام کرد که شیخ "نمر باقر النمر" را به همراه 46 تن دیگر اعدام کرده است.

این در حالی است که واکنشها در پی شهادت آیت الله شیخ باقر نمر در سطح منطقه و جهان همچنان ادامه دارد و عربستان با این اقدام، خشم حکومتها و مردم منطقه و جهان را برانگیختهاست.
 

نظر شما
پربیننده ها