دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

استمرار "تظاهرات جهانی" در اعتراض به اعدام شیخ نمر+ فیلم

اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم آل‌سعود در دوم ژانویه 2016 خبرسازترین واقعه روزهای ابتدایی سال جدید میلادی بود، بگونه‌ای که این اقدام ریاض تاکنون واکنش‌های زیادی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌است.
کد خبر: ۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 06January 2016

استمرار

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم آلسعود در دوم ژانویه 2016 خبرسازترین واقعه روزهای ابتدایی سال جدید میلادی بود. این اقدام ریاض تاکنون واکنشهای زیادی را در سطح منطقهای و بینالمللی داشتهاست.

در سطح منطقهای شیعیان به شدت اقدام عربستان را محکوم نموده و حاکمان سعودی را جنایتکار خطاب نمودهاند. در سطح بینالمللی نیز اتحادیه اروپا، وزارت خارجه آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آلمان طی بیانیهای اقدام ریاض را محکوم نمودند و آن را عاملی برای تشدید اختلافات فرقهای در منطقه غرب آسیا عنوان کردند.

با گذشت چهار روز از اعدام شیخ نمر باقر النمر صدای اعتراضات مردمی نسبت به اعدام این روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آلسعود همچنان ادامه دارد.

در ادامه نظر مخاطبان را به گوشهای از این اعتراضات جلب مینماییم:


لندن پایتخت انگلیس، در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر شاهد تجمع اعتراضی مقابل سفارت عربستان سعودی بود که در این تجمع اعتراضآمیز معترضان به اعدام شیخ نمر با سر دادن شعارهای علیه سیاستهای غلط آلسعود جنایت این رژیم در اعدام کردن رهبر شیعیان عربستان محکوم کردند.

انگلیس

اقلیتهای عربی و اسلامی در آلمان نیز مقابل سفارت عربستان در برلین پایتخت این کشور تحصن اعتراض آمیزی علیه جنایت آلسعود در حق شیخ نمر برگزار کردند. تظاهر کنندگان در این تجمع از جوامع بینالمللی خواستار محکوم کردن این جنایت و درج آن در جرائم ضد انسانی شدند.
 

                                                              آلمان

شماری از شهروندان ترکیه در استانبول و آنکار پایتخت این کشور نیز علیه جنایت آلسعود تظاهرات برگزار کردند.
 

ترکیه

تظاهرات مردمی در اسلام آباد پایتخت پاکستان علیه جنایت انسانکشی آلسعود همچنان ادامه دارد. تظاهر کنندگان در این تظاهراتها سیاست غلط عربستان را در قبال سرکوب کردن شهروندان این کشور محکوم کردند.

پاکستان

بغداد نیز شاهد تظاهرات گروهی از علما و سیاستمداران بود؛ تظاهر کنندگان با در دست داشتن تصاویر شیخ نمر باقر النمر جنایتهایی که رژیم آلسعود در حق اسلام و انسانیت مرتکب میشود را محکوم کردند.

کربلا عراق برای دومین روز متوالی شاهد تظاهرات گستردهای از مردم بود که در آن گروهی از استاتید، دانشجویان و ... شرکت داشتند.

 عراق
{$sepehr_old_video_65407}
نظر شما
پربیننده ها