مجتهدزاده:

آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان گفت: آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند و باید خاطرات آنها در جهت شناسایی و معرفی جایگاه واقعی‌شان به جامعه مخصوصا نسل جوان ضبط و ثبت شود.
کد خبر: ۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱ - 01February 2014

آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاعمقدس در  دیدار با فاطمه مهدوی، مسئول جمعیت بانوان آزاده  گفت: آزادگان آبروی ملت اسلامی هستند و باید خاطرات آنها در جهت شناسایی و معرفی جایگاه واقعیشان به جامعه مخصوصا نسل جوان ضبط و ثبت شود.

وی یادآور شد: آزادگان در اسارت شرایط سختی گذراندند و راست قامتان جاوید تاریخ هستند. چون در عین حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدند.

مجتهدزاده افزود: همسران آزادگان هم روحیه مقاومت را در آزادگان زنده نگاه داشتند و در غیاب ایشان، در کنار ایفای نقش مادری، مسئولیت خطیر پدری را نیز به خوبی انجام داده و فرزندان شایستهای را به جامعه اسلامی تحویل دادند.

وی خاطرنشان کرد: نگرش تخصصی مربوط به خانوادههای شاهد و ایثارگر و معرفی همسران و خانوادههای آزادگان گرامی و ارتقای جایگاه آنان در اولویت برنامههای این سازمان قرار دارد.

مجتهدزاده در پایان سخنان خود بر تعامل و همفکری سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با تشکلهای خاص حوزه ایثار و دفاع مقدس تاکید و ابراز امیدواری کرد موضوع زنان آزاده، همسران و خانوادههای آزادگان بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، فاطمه مهدوی، همسر آزاده جانباز و دبیر جمعیت زنان آزادگان دفاع مقدس، به تشریح فعالیتهای این جمعیت پرداخت و ارسال پیام تبریک به خانوادهههای آزادگان در اعیاد مختلف، برنامهریزی برای ملاقات اعضا با مسئولان به منظور تعامل و همکاری با سازمانها، برگزاری همایش، انجام مشاورههای مختلف، دیدار با خانوادههای شهدا و جانبازان آزاده و همکاری با بسیج بانوان تهران را از جمله فعالیتها برشمرد.

وی افزود:جمعیت زنان آزاده مهارتهای لازم را به همسران آزادگان و خانوادههای آنان به منظور ارتباط مناسب و موثر با یکدیگر ارائه میکند.

این همسر آزاده اظهار کرد: آزادگان ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی در بطن جامعه هستند و ما با تاسیس این جمعیت برآن شدیم تا با همسران آزاده همدلی کرده ودرجهت تعالی هر چه بیشتر یکدیگر تلاش کنیم و از داشتههای همدیگر بهرمند شویم.

مهدوی، شعار جمعیت زنان آزادگان دفاع مقدس، را همان شعار معروف "پاک باش و خدمتگزار" آزاده مرحوم علی اکبر ابوترابی اعلام کرد و گفت: خدمتگزاری به همسرانی که همپای آزادگان ودوشادوش آنان حرکت کردند و روحیه مقاومت را در آنان نگاه داشتند، وظیفه انسانی و شرعی تلقی میشود.

وی در پایان با اشاره به اینکه این جمعیت با حدود 200 همسر آزاده در تهران ارتباط دارد ساماندهی بانک اطلاعات بانوان آزاده را یکی از مهمترین فعالیتهای این جمعیت خواند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار