همايش صياد دلها با حضور فرزند شهيد علي صياد شيرازي برگزار شد

کد خبر: ۱۱۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۱ - 18April 2008
برنامه با تلاوت كلام اله مجيد شكل رسمي خود را آغاز نمود.
به گزارش خبرنگار ساجد ، امير سرتيپ آراسته اولين سخنراني بود كه توسط مجري برنامه براي سخنراني فراخوانده شد.ايشان در هر قسمت از سخنراني خويش خاطره اي ذكر نمود و از آن خاطره خصلتي از خصوصيات نيك شهيد صياد شيرازي را به ياد آورد تا نه تنها به ذكر خصوصيات اخلاقي به صورت مجرد بپردازد بل تمثيلي مجسم كند در ذهن نسلي كه يكپارچه جوان بودند و تشنه شنيدن مرام آن بزرگوار بودند.

بعد از بيان خاطراتي كوتاه اما درخور و ارزنده به ذكر بياني از آيت الله بهاديني اشاره نمودند كه فرموده بود:
"صياد يكپارچه نور است."

امير آراسته سپس به دوستان و همراهان شهيد صياد شيرازي اشاره نمود و گفت:" دوستان او نه اهل دنيا بودند و نه اهل ماديات چون از طريق شهيد صياد شيرازي چيز دنيوي نصيبشان نمي شد."

او سپس به جمله اي از شهيد صياد شيرازي اشاره نمود كه فرموده بودند: "تعهد را در چهره و لباس خدمت بيابيد، هرکس كه براي انقلاب بيشتر خدمت مي كند متعهدتر است." و در ادامه به نقل خاطره اي از سرهنگي زرتشتي اشاره نمود كه شوق خدمت در يگان شهيد صياد شيرازي را در سر مي پروراند. وي در پايان سخنراني خود از يقيين شهيد صياد شيرازي گفت و از اطمينان قلبي او خاطره ها بيان نمود.

بعد از سخنراني ايشان يك كليپ و نماهنگي از شهيد صياد شيرازي پخش شد و در ادامه ميزگرد برنامه آغاز گرديد.

سخنرانان اين ميزگرد امير موسوي، رياست ستاد ارتش، سردار نقدي، معاونت پشتيباني ستاد كل نيروهاي مسلح و سركار خانم صياد شيرازي، بودند كه در ميانه هاي برنامه نيز حجت الاسلام فخرزاده، مورخ و پژوهشگر دفاع مقدس نيز به جمع سخنرانان و ميزگردنشينان اضافه شدند.

به گزارش خبرنگار ساجد، اولين سخنران ميزگرد امير موسوي بود . ايشان به ذكر خاطره اي از خط خوش شهيد صياد شيرازي اشاره نمودند و آن خط را بهانه اي دانستند براي نوشتن "بسم الله الرحمن الرحيم" .

دومين سخنران ميزگرد سردار نقدي بود . در ابتدا مجري برنامه از ايشان در در مورد نحوه مديريت شهيد صياد شيرازي در عرصه هاي مختلف سوال نمودند، كه ايشان به نمونه اي از اين مديريت در برخورد و رفتار يكسان با سپاهيان و نيروهاي ارتش و بسيج اشاره نمود و عنوان نمود او پناهگاه ما در سازمان ارتش بود و يك رفتار واحد در نگاه و احترام و اطلاعات و شيوه نظرات با افراد سپاهي داشت ايشان چه ارتشي و چه سپاهي و چه بسيجي را با يك چشم مي ديد.

سومين سخنران ميزگرد يادگار آن بزرگوار،سركار خانم صياد شيرازي، دختر ايشان بودند.ايشان در ابتدا به معرفي خانواده خود پرداختند و بيان نمودند كه در موقع تولدشان پدر بزرگوارشان، شهيد صياد شيرازي در ايران حضور نداشته اند.سپس به بيان خاطراتي از قول مادر خود، همسر شهيد صياد شيرازي از آن دوران پرداختند. سپس به دعاي هميشگي شهيد صياد شيرازي كه عاقبت به خيري فرزندانش را از خدا خواستار بوده اشاره نمودند.

ايشان سپس به بيان خاطراتي از آن شهيد زنده ياد پرداختند كه به نحوه مديريت و برخورد در خانه اشاره مي نمود سپس در پايان عنوان نمودند كه حضور پدر را هميشه احساس مي كنند و ايشان را همچنان حامي خود مي دانند.


به گزارش خبرنگار ساجد سخنران چهارم ميزگرد و بخش پاياني حجت الاسلام فخر زاده بود.ايشان در ابتدا با بيان سوالي در رابطه با مدير اسلامي و تاثيري كه مديريت اسلامي در جامعه به جاي مي گذارد ، پرداختند و سپس به محبوبيت اين مدير اسلامي اشاره نمود كه به حل اختلافات سپاه و ارتش براي هميشه دست زده است و در ادامه از تاكيد خاص ايشان به نماز اول وقت گفتند در ادامه از برنامه ريزي دقيق ايشان نام برد و از دقت خاص ايشان گفت و سپس عنوان نمود كه مدير اسلامي جامعه را به جرياني هدفمند و مفيد مي كشاند كه اين خصلت نيز در شهيد صياد شيرازي وجود داشت.

پايان ميزگرد همزمان با پخش كليپي بود كه به زنده كردن ياد آن دوران مي پرداخت.


در ادامه تجليلي از اهل قلم به عمل آمد و مجري آثار نوشته شده در زمينه خصوصيات و اوصاف و خدمات شهيد صياذ شيرازي را نزديك به بيست و هفت اثر دانستند.

سپس با تقدير از نويسندگان اين آثار تنديس صياد دل ها و لوح همايش به آنها اعطا شد بعد از اهداي لوح و تنديس و پخش تصاويري به قيد قرعه به پنچ تن از حضار جايزه سفر به كربلا هديه داده شد.


"خداحافظ اي عطر شبانه

خداحافظ اي قصه روشن عشق

خداحافظ اي همنشين هميشه "

متن آوازي بود در غم نبود صياد دل ها
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار