حبیب الله سیف الدینی اعلام کرد

اعزام بیش از ۱۰ هزار نفر از یزد به مناطق عملیاتی جنوب

مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم استان یزد تا ۳۰ فروردین ۹۳ به اردوهای زیارتی راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳ - 18February 2014

اعزام بیش از ۱۰ هزار نفر از یزد به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، "حبیب الله سیف الدینی" مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد در خصوص کمیت و کیفیت اردوهای راهیان نور امسال و ایام نوروز بیان کرد: راهیان نور به دلیل اینکه یک مأموریت ملی و حرکت بزرگ فرهنگی در سطح کشور است، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همکاری مسئولان استان و کشور را میطلبد.

سیف الدینی اظهار کرد: امسال برای میزبانی از ۲۵هزار نفر زائر برنامهریزی شده است که بخشی از آنها در اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور میباشند که تعداد ۶۸۰۰ نفر در قالب اردوهای دانش آموزی پسران و دختران در تابستان امسال اعزام شدند و درحال حاضر، اعزام کاروانهای دانشجویی در حال انجام است که اولین کاروان آنها به تعداد ۱۸۰ نفر، در ۲۱ بهمن ماه و مابقی تا ۲۵بهمن ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت تلاش شده تا سرویس دهی، اسکان، پذیرایی و امور فرهنگی اردوها به خوبی انجام پذیرد، افزود: اردوگاه شهید عاصیزاده در خوزستان با امکانات رفاهی بسیارخوب، ظرفیت اسکان حدود ۷۰۰ نفر را دارد و همچنین از لحاظ پشتیبانی، رفاهی و فرهنگی نیز پیش بینیهای لازم به خوبی انجام شده است.

مسئول مرکز اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر یزد از آمادگی صد در صدی برای اعزام بیش از ۱۰هزار نفر از اقشار مختلف مردم تا ۳۰ فروردین ۹۳ به این اردو خبر داد و ادامه داد: که از این تعداد، حدود ۷ هزار نفر دانش آموز، ۳ هزار نفر دانشجو و همچنین گروههای مختلف جامعه هستند که از نظر تفکیک جنسیت، ۵۰ درصد را برادران و ۵۰ درصد خواهران تشکیل میدهند.

سیف الدینی بیان کرد: امسال همچون سالهای گذشته، در برنامهریزیها تمام جوانب در نظر گرفته شده و برنامه جدید ما، برگزاری نمایش رزمی-فرهنگی برای زائران خواهد بود.

وی در رابطه با برنامههای اجرایی برای اثر بخشی بیشتر این اردوها اظهار کرد: در بعد فرهنگی، علاوه بر حضور راویان پیشکسوت دفاع مقدس، راویان جدید آموزش داده شدهاند و تأکید بر این بوده که هر کاروان، یک روحانی، یک راوی و یک مسئول فرهنگی داشته باشد.

سیف الدینی در این رابطه افزود: در منطقه نیز علاوه بر فضاسازی، افراد زبده و فرهیختهای مستقر میشوند تا در یادمانهای دفاع مقدس، زائران را راهنمایی کنند، همچنین برنامه رزمی-فرهنگی و شب خاطره، روایتگری و اجرای مسابقات انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجری کل برنامهها اعم از ثبتنام، اعزام، افتتاحیه و دیگر برنامههای فرهنگی استان یزد است و کلیه امور با همکاری قرارگاه مرکزی راهیان نور در خوزستان، انجام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها