محمدجواد زمردیان خبر داد

تشکیل موسسه مردم نهاد راویان فتح در همدان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در راستای فراهم کردن زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های مردم نهاد پیرامون گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت، موسسه مردم نهاد راویان فتح استان همدان در قالب یک تشکل مردم نهاد ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱ - 21February 2014

تشکیل موسسه مردم نهاد راویان فتح در همدان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، "محمدجواد زمردیان" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: این سازمان با هدف آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با ابعاد فرهنگی دفاع مقدس و حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد خواهد شد.

وی افزود: شناسایی و ساماندهی راویان، اعزام کاروانهای راهیان نور داخل و خارج، جمع آوری آثار و خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس، انجام امور تحقیقی، پژوهشی و انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری یادوارهٔ شهدا، ایجاد نمایشگاههای مختلف ادواری، تولید برنامههای هنری از جمله ساخت فیلم کوتاه، بلند و مستند، نقالهخوانی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مراسمهای مختلف در گلزار شهدا، سرکشی از خانواده معظم شهدا، و جذب خادم الشهدا جهت اعزام به مناطق عملیاتی جنوب و غرب از جمله اقدامات این موسسه به شمار میرود.

زمردیان همچنین خاطرنشان کرد: این موسسه تحت حمایت و زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان، اقدام به انجام ماموریتهای فوق نموده و کاملا مردمی است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان علاقمند اعضای این موسسه را تشکیل میدهند، تصریح کرد: موسسه راویان فتح قادر است تا در تمامی شهرستانها نسبت به ایجاد دفتر نمایندگی اقدام نماید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تاکید کرد: امروز تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن نهادینه نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین رهبر معظم انقلاب از طریق حرکتهای مردمی امکانپذیر خواهد بود، چرا که در طول سالهای بعد از جنگ تحمیلی همواره شاهد اثرگذاری فعالیتهایی که توسط حرکتهای مردمی صورت گرفته است، بودهایم.

محمد جواد زمردیان در پایان بیان کرد: امروز اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان اعلام آمادگی خود را نسبت به ایجاد دیگر تشکلهای مردمی برای ارتقاء سطح دانش و آگاهیهای عمومی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت اعلام میدارد و اگر پیشکسوتان ارجمند سالهای دفاع مقدس در این خصوص همکاری داشته باشند، این مهم عملی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار