آیت الله سبحانی:

ترویج دهندگان تروریسم از حقوق بشر دم می‌زنند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: دشمنانی که در ظاهر حامی حقوق بشر هستند در حقیقت ترویج دهنده‌ی تروریسم هستند، آنان از یک طرف از حقوق بشر دم می‌زنند و از سوی دیگر در اطراف جهان جنگ برپا می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲ - 21February 2014

ترویج دهندگان تروریسم از حقوق بشر دم می‌زنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "جعفر سبحانی" از مراجع تقلید در رزمایش بیت المقدس یزد اظهار کرد: در جهانی که در هرطرف ناامنی وجود دارد در ایران اسلامی با جانفشانی شهدا امنیت برقرارشده است که در این راه باید سپاسگذار نعمت خداوند باشیم.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه خداوند یکی از آثار ایمان را امنیت معرفی میکند، تاکید کرد: کسانی که از ظلم و شرک دور هستند، خالق متعال به آنان ایمان اعطاء میکند و در بین مردم این جوامع ایمان حاکم است.

وی با اشاره به حدیثی از دو نعمت مجهول سلامتی و امنیت نام برد و افزود: آن دو نعمت بالاترین نعمت برای انسان است، انسان تا بیمار است قدر صحت را نمیداند اما هنگامی که عصا از دستش بیافتد به ارزش نعمت سلامتی پی میبرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در سایهٔ امنیت تمام فعالیت بشر به فعلیت میرسد، ادامه داد: انسان زمانی به ارزش نعمت امنیت واقف میشود که شرایط به هم بخورد و آن هنگام است که انسان به ارزش آن پی خواهد برد.

وی با تاکید بر اینکه این رزمایش، نعمت امنیت را نمایان میکند، بیان کرد: امنیت از جانب خدا است اما اسباب آن را برادران بسیجی و نیروهای ارگانهای نظامی در جامعه مهیا کردهاند تا آرامش و صحت برای مردم فراهم شود.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه بالاترین ایثار، ایثار جان است، گفت: کار شهید این است که همانند شمعی روشن، آب شود تا دیگران از شعلههای شمع بهرهمند شوند و با جانفشانی برای خواهران و برادران ایران اسلامی امنیت به ارمغان میآورد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در ظاهر حامی حقوق بشر هستند، اظهار کرد: آنان در حقیقت ترویج دهندهٔ تروریسم هستند، از یک طرف از حقوق بشر دم میزنند و از سوی دیگر در اطراف جهان جنگ برپا میکنند تا از منافع آن بهرهمند شوند.

آیتالله سبحانی با بیان اینکه ایران امروز مدیون فداکاریهای شهیدان است، گفت: در ۸ سال دفاع مقدس بسیجیان و سپاهیان جان بر کف با استقامت و ایستادگی و نثار خون در برابر اهداف دشمنان مقابله کردند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: شهیدان جان خود را فدا میکنند تا نظم و امنیت بر کشور حاکم شود.

نظر شما
پربیننده ها