سردار قائدرحمتی تشریح کرد

محقق شدن امنیت پایدار در سایه مشارکت گسترده

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در سایه مشارکت گسترده نهاد‌ها، ادارات و مردم می‌توان امنیت را در جامعه پایدار کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸ - 21February 2014

محقق شدن امنیت پایدار در سایه مشارکت گسترده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، همایش پلیس با رابطان اجتماعی نهادها، سازمانهای دولتی و غیر دولتی به میزبانی اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با هدف مشارکت بیشتر نهادها، سازمانها و ادارات دولتی برای ارتقاء آگاهی و کاهش آسیبها در سالن کوثر پلیس گیلان برگزار شد.

سردار "ابراهیم قائد رحمتی" فرمانده انتظامی استان گیلان در این همایش گفت: با توسعه و پیشرفت جوامع، روابط و تعاملات اجتماعی دستخوش تغییر یافته و باید اقدام اساسی در این راستا به عمل آورد.
 
وی رشد انواع جرائم و ناهنجاریهای اجتماعی را نتیجه توسعه شهرهای بزرگ و دشواری نظارت و کنترل پلیس بر لایههای اجتماعی و فضاهای شهری دانست و افزود: باتوجه به تجارب کشورهای مختلف دنیا، تنها راه چاره در استفاده از توان، ظرفیتهای مردمی، سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای غلبه بر مشکلات جامعه است.

فرمانده انتظامی استان گیلان کمرنگی تعامل را موجب فضای مناسب برای ناهنجاری و ناامنی برشمرد و تصریح کرد: پلیس خواهان تعمیق سطح تعامل جهت تحقق به حق مردمی برای ایجاد امنیت پایدار است.

وی با اشاره به اینکه در سایه مشارکت گسترده نهادها، ادارات و مردم میتوان امنیت را در جامعه پایدار کرد، خاطرنشان کرد: باید مسئولیتپذیری و سطح آگاهی را در جامعه بالا برد و روزنههای وقوع جرم و آسیب را مسدود کرد.
 
سردار قائد رحمتی به کارگیری از توانمندیهای مراکز برون سازمانی و مشارکت اقشار مختلف جامعه در تأمین نظم و امنیت عمومی را موجب تسهیل در برقراری امنیت اجتماعی اعلام کرد.
 
وی نقش مشارکت عمومی در ایفای مأموریتهای ذاتی و وظایف قانونی نیروی انتظامی را نه تنها یک نقش حاشیهای ندانست بلکه به عنوان یک نقش تعیین کننده ارزیابی نمود و گفت: هر جا زمینه مشارکت عمومی در برقراری امنیت به میان آمده است، همواره وظایف پلیس به نحو احسن به انجام رسیده است.

رئیس پلیس گیلان برگزاری همایش پلیس با رابطان اجتماعی نهادها و سازمانهای دولتی را در حقیقت پاسخی به ایفای نقش ارزنده آنان در توسعه نظم و امنیت اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: بدون وحدت و انسجام چالشهای اجتماعی امکان بروز یافته و نظم و امنیت پایدار را مورد تهدید قرار میدهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان انتظارات پلیس از مسؤولین فرهنگی و اجتماعی سازمانهای دولتی و غیر دولتی را تشریح نمود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار