فرید فرخنده کیش:

مستند داستانی "نام‌ها"روایتی جذاب و هنری از انقلاب و دفاع مقدس است

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: تولید مجموعه مستند "نام ها" با توجه به بار فرهنگی، ارزشی و هنری آن، تجربه‌ای است که در کنار وظایف فرهنگیمان انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۱۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸ - 04March 2014

مستند داستانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، فرید فرخنده کیش، مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره، با اشاره به اینکه مجموعه مستند داستانی "نامها" با تکنیک موشن گرافیک به کارگردانی رضا میرکریمی و تهیه کنندگی محمد پیرهادی در دست تهیه است اظهار کرد:  تا کنون تولید دو بخش از این مجموعه که به بخشهایی از زندگی شهید عباس دوران و شهید مصطفی چمران میپردازند، به پایان رسیده است و امروز سه شنبه ۱۳ اسفندماه دو بخش "عباس" و "مصطفی" اکران خواهد شد.

فرخنده ساخت این مجموعه به دست کارگردان فیلمهای بلند را یک اتفاق خوب ارزیابی کرد و گفت: میرکریمی کارگردان شناخته شدهای در عرصه فیلمهای بلند سینمایی است اما حضور وی در یک پروژه داستانی مستند کوتاه با تکنیک کمیک استریپ، دیدن مجموعه فوق را اجتناب ناپذیر میکند.

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره اظهار کرد: ضعفی که در صنعت انیمیشن ما وجود دارد، عدم کارگردانی مناسب و حرفهای به رغم وجود انیماتورهای خلاق و متبحر با تواناییهای تکنیکی و طراحی بالاست که باعث شده یک پویانمایی مناسب با کارگردانی حرفهای به دست مخاطب نرسد.

وی در ادامه افزود: موشن گرافیک روش کمتر استفاده شدهای در سینمای ایران است که قابلیتها و جذابیتهای خاص خود را دارد و به نظرم به خوبی در این مجموعه به کار گرفته شده است. در اینجا ضعف حاصل از عدم کنارهم قرار گیری یک تکنولوژی مناسب، انیماتور با تکنیک و یک کارگردانی حرفهای سینمایی به خوبی مرتفع شده است.

فرخنده کیش با بیان اینکه نگاه سینمایی در تولیدات بلند پویانمایی کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ اظهار کرد: تولید این مجموعه با توجه به بار فرهنگی، ارزشی و هنری آن، تجربهای است که در کنار وظایف فرهنگیمان انجام میدهیم و امیدواریم در کنار مجموعه این دوستان یک فیلم سینمایی انیمیشن با بازخورد مناسب تولید کنیم.

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره گفت:  مجموعه مستند داستانی "نامها" در ۷ قسمت ۳۰ دقیقهای روایتی جذاب و هنری از انقلاب و دفاع مقدس است که به همت سازمان توسعه سینمایی سوره سینمایی، کارگردانی سیدرضا میرکریمی و تهیه کنندگی محمد پیرهادی تهیه شده است.

وی در پایان بیان کرد: در مجموعه "نامها"، صدای پرویز پرستویی در اپیزود "مصطفی" را خواهید شنید. همچنین امیر جعفری و ریما رامین فر به صداپیشگی در اپیزود "عباس" پرداختهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار