بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره نگرانی‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب

طرح مجدد دغدغه‌ها و اعلام نگرانی عمیق رهبری حکیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، بار دیگر حجت را بر همۀ ما و علی‌الخصوص سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و مدیران خرد‌و‌کلان و متصدیان تمامی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی تمام کرد.
کد خبر: ۱۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳ - 16March 2014

بیانیه  مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره نگرانی‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی در خصوص نگرانیهای رهبر معظم انقلاب در حوزههای فرهنگی بیانیهای را منتشر کرده که متن آن بدین شرح است:

بسمهتعالی

بیانیه مجمع ناشران انقلاب اسلامی

در پی بیان دغدغههای فرهنگی مقام ولایت در دیدار با خبرگان

طرح مجدد دغدغهها و اعلام نگرانی عمیق رهبری حکیم انقلاب اسلامی در حوزههای فرهنگی، بار دیگر حجت را بر همۀ ما و علیالخصوص سیاستگذاران، برنامهریزان و مدیران خردوکلان و متصدیان تمامی نهادها و دستگاههای فرهنگی تمام کرد و بار سنگینتری را بر عهدۀ جهادگران فرهنگی گذاشت تا با تدبیر و تلاش و جدیت بیشتری برای رفع یا کاستن از این نگرانیها بکوشند.

پر واضح است که مسألۀ فرهنگ و لزوم مقابله با تهاجم گستردۀ دشمن در این عرصه، سالهای سال است که مورد توجه و اهتمام معظمله بوده است اما سؤال مهم این است که در طول این روزها و ماههای اخیر چه روندها و فرآیندهایی بهطور خاص در حال شکلگیری است که لحن و بیان هشدارگونه و علنی رهبری فرزانه انقلاب را به دنبال داشته است؟

به نظر میرسد، مجموعهای از رفتارها و سیاستگذاریها در ماههای اخیر، بیم ارتجاع به نوعی از لیبرالیسم فرهنگی تجربهشده در دورۀ موسوم به تسامح و تساهل فرهنگی را ایجاد نموده است. شاید ریشۀ موضعگیریهای اخیر مراجع عظام تقلید و علمای بلاد و سایر دلسوزان و دلسوختگان را بایستی در کمرنگ شدن مرزبندیها با جریان معارض و عدم رعایت دقیق خطوط قرمز اعتقادی و سیاسی در فضای مدیریت فرهنگی کشور جستوجو کرد.

امیدوار شدن جریانات ناپاک و ناسالم فرهنگی و هنری و میدان یافتن مجدد چهرههای بدنام جریان ضداسلام و انقلاب برای عرضاندام و حرمتشکنی در محیطهای رسانهای و دانشگاهی و عدم عزم جدی برخی مسئولان در برخورد با این رخنههای اعتقادی و اخلاقی در جامعه اسلامی، قطعاً بخشی از نشانهها و عوامل این گونه از دغدغههای دلسوزانه است.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی البته قائل بر این است که مخاطب این بیانات رهبری، صرفاً منحصر در دستگاههای رسمی علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری نیست؛ و اشارهی صریح حضرت ایشان به لزوم در صحنه بودن، فعالیت و ظهور و بروز هرچه بیشتر و بانشاطتر جناح فرهنگی مؤمن و انقلابی، در مسیر تحقق اهداف بلند فرهنگی انقلاب، وظیفۀ این تشکل و امثال آن را بیشتر مینماید.

ناشران متعهد و دلسوز، امروز نیز همچون همیشه پیگیری و به انجام رسانیدن مطالبات و کاستن از نگرانیهای ولی امر را تکلیف شرعی خود میشمرند و بنابراین وظیفه، کلیهی سیاستگذاریها، فرآیندها و فعالیتهای دستگاههای دولتی و سازمانهای مسئول را رصد کرده و انتظارات خود را صریح، صمیمانه و خیرخواهانه و با امید به اصلاح با ایشان در میان میگذارند.

پس از بیانات اخیر مقام ولایت، انتظار این است که در آینده، مردم مؤمن و عزیز کشورمان شاهد حمایتهای ویژهی معنوی و مادی دستگاههای فرهنگی بهویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید، توزیع و ترویج محصولات فرهنگی سالم و مفید در مسیر تفکر و سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشند؛ توقع آن است که مرزبندیهای فکری، اعتقادی و سیاسی جدی و شفاف با جبههی معارض انقلاب در سخنان و رفتار مدیریتی مدیران و سیاستگذاران بیش از پیش دیده شود؛ طبعاً انتظار میرود انبوه چهرههای درخشان و نیز نهالها و رویشهای جبههی انقلاب در عرصهی شعر و ادب و هنر که مجاهدانه و بیادعا با وجود کاستیهای اقتصادی و غیراقتصادی در میدان عمل ایستادهاند، هرچه بیشتر مورد تکریم و تعظیم قرار گیرند و صد البته در برابر ساختارشکنی فرهنگی و رسانهای معاندان و عناصر ضد انقلاب، تدبیر کافی برای مقابله صورت پذیرد.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی بهعنوان یکی از دلدادگان و دوستداران "جریان فرهنگی مؤمن" ضمن اعلان تشکر و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری، استقبال و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعاون با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاهها و نهادهای مسئول برای رفع این نگرانیها و اصلاح فرآیندها اعلام میدارد و امیدوار است که مسئولان فرهنگی و دیگر مخاطبان این پیام صریح، حق جهاد فرهنگی را در این دورۀ زمانی بجای آورند، که ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. 

والسلام علینا و علی عبادالله الصالحین

مجمع ناشران انقلاب اسلامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار