سردار صالحی:

۵۰۰ گشت پلیس در نوروز، امنیت را به مردم هدیه می‌دهند

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در نوروز امسال بیش از 500 گشت سیار خودرویی، موتوری و پیاده، نظم و امنیت شهرها و جاده‌های استان را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶ - 16March 2014

۵۰۰ گشت پلیس در نوروز، امنیت را به مردم هدیه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "علیرضا صالحی" فرمانده انتظامی استان زنجان صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه سال جدید و افزایش تردد شهروندان برای خرید، پلیس از یک ماه گذشته طرحهای مختلفی را در راستای پیشگیری از جرایم به مرحله اجرا گذاشته و به صورت محسوس و غیر محسوس در سطح جامعه حضور فعال دارد.

وی با اشاره به شعار نوروزی پلیس "امنیت، سلامت و نشاط؛ ره آورد نظم و قانون" تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال 500 گشت انتظامی، ترافیکی به منظور تامین نظم و امنیت راهها و شهرهای استان پیش بینی شده و ایستگاههای نوروزی در ورودی و خروجی شهرها برای راهنمایی مسافران برپا میشود.

سردار صالحی به خانوادهها در خصوص پیشگیری از سرقت منازل نیز توصیه کرد: قبل از اسباب کشی در ایام نوروز مراتب را با کلانتری و پاسگاه محل در میان گذاشته و مراقب اموال و وسایلشان باشند و کسانی که منزلشان خالی از سکنه است افراد و همسایههای مورد اطمینان خود را در جریان قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در طرح نوروزی، پلیس در آماده باش صد در صد بوده و قرارگاه نوروزی نیز با شرکت همه ادارات و ارگانهای خدمات رسان برای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان و مسافران نوروزی در نیروی انتظامی استان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: پوشش مناسب و مطلوب انتظامی تفرجگاهها، محلهای اسکان مسافران نوروزی، مراکز خرید و اماکن پر تردد، تعامل و هماهنگی بسیار گسترده با صدا و سیمای استان، برنامه ریزی جهت حضور مسئولان انتظامی در صدا و سیما و ارائه هشدارهای پلیسی به مسافران و مردم و... از اقدمات گسترده دیگر پلیس در نوروز است.

وی تاکید کرد: به منظور کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی برنامههای ویژهای در دستور کار این پلیس قرارگرفته که این برنامهها پیش از فرا رسیدن نوروز اجرایی میشود.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه طرحهای نوروزی پلیس از 25 اسفند آغاز و تا 16 فروردین ادامه مییابد بیان کرد: برپایی چادرهای نوروزی، انتشار و توزیع بروشورها، نصب بنرهای هشداردهنده در داخل شهرها و جادهها از دیگر برنامههای فرماندهی انتظامی استان برای ارتقاء امنیت اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی پیش از فرارسیدن نوروز است.

سردار صالحی با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات انتظامی ترافیکی نوروز، فرماندهی انتظامی استان زنجان در ارزیابیهای صورت گرفته در سالهای قبل رتبهی خوبی را کسب کرده است، تاکید کرد: با تمهیدات صورت گرفته امید است این وضع در سال جاری حفظ و ارتقا یابد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت پلیس برای ایجاد امنیت چهارشنبه آخر سال اقدامات فرهنگی است، گفت: رسیدن به این امنیت نیازمند مشارکت مردم و خانوادهها را طلب میکند و والدین باید با کنترل رفتار خود و فرزندانشان در پیشگیری از حوادث ناگوار پلیس را یاری نمایند.

سردا صالحی با اعلام اینکه اولویت پلیس در چهارشنبه آخر سال محله محوری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته 70 نفر دچار سانحه و آسیب در سطح استان شدند، همچنین یک باب منزل مسکونی، یک باب مغازه و یک انبار علوفه دچار آتش سوزی شد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی، کسانی که بخواهند در این روز با هنجارشکنی برای مردم مزاحمت ایجاد کنند پلیس زنجان به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: کسانی که در این زمینه دستگیر شوند تا پایان تعطیلات نوروز بازداشت و خودروهای رانندگان متخلف نیز در این مدت در توقیف خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی به راه اندازی سامانه پیامکی 110120 اشاره کرد و گفت: چنانچه تخلفی از سوی راننده ناوگان عمومی سر بزند مسافران میتوانند با بیان نوع تخلف حادثهساز وی از طریق این سامانه شماره نصب شده در داخل ماشین را به پلیس راه اطلاع دهند که سریعاً موضوع توسط مرکز پیام به نزدیکترین پاسگاه ابلاغ و پاسگاه نیز از طریق نزدیکترین تیم گشت مستقر در جاده تخلف ثبت شده را بررسی میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار