امیر نامی خبر داد

بازدید ۸۵ هزار نفر خارجی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۲۱ هزار نفر از کشورهای اروپایی، ۶۴ هزار نفر از کشورهای منطقه خاورمیانه امسال از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدا بازدید نموده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴ - 16March 2014

بازدید ۸۵ هزار نفر خارجی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "محمدحسن نامی" جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عملیات والفجر ۱۰ در سالن شهدای گمنام سنندج اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا اول اسفند ماه ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار زائر داخلی و خارجی از مناطق عملیاتی و یادمانهای دفاع مقدس کشور بازدید کردهاند.

وی تصریح کرد: ۲۱ هزار نفر از کشورهای اروپایی، ۶۴ هزار نفر از کشورهای منطقه خاورمیانه و مابقی نیز از سراسر کشور در طول امسال از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادمانهای شهدا بازدید نمودهاند.

امیر نامی از توسعه بیش از پیش اعزام راهیان نور به مناطق غرب و شمالغرب کشور در این دوره از اعزام راهیان نور خبر داد و بیان کرد: گسترش این اعزامها به ویژه در مناطق غرب کشور ضمن انتقال بیش از پیش ایثارگریهای شهدا و رزمندگان موجب توسعه صنعت گردشگری میشود.

به گفته جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، توسعه گردشگری دفاع مقدس نقش مهمی در تقویت فرهنگ و اقتصاد مردم این منطقه خواهد داشت.

امیر نامی در ادامه به دیگر اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: تشکیل دو سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و سازمان سینمایی از جمله اقدامات این بنیاد بوده است.

به گفته وی، تشکیل سازمان سینمایی تاثیر بسزایی در خلق فیلمهای محتوایی و ارزشی از ایثارگری و حماسهآفرینیهای رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس دارد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از تشکیل سازمان بانوان در بنیاد خبر داد و بیان کرد: تقویت بیش از پیش بحث اعزام راهیان نور از دیگر اولویتهای بنیاد است.

امیر نامی با بیان اینکه تشکیل دو سازمان پیشکسوتان و سازمان اسناد دفاع مقدس از برنامههای در دست اجرای بنیاد حفظ آثار است، بیان کرد: در تشکیل سازمان پیشکسوتان استانهایی همچون کردستان، خوزستان، آذربایجان، کرمانشاه و ایلام به صورت ویژه دیده شده است.

به گفته جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، تشکیل سازمان اسناد دفاع مقدس به منظور جمعآوری و حفظ مدارک، خاطرات و هرآنچه مربوط به ایثارگری رزمندگان در آن دوران است از دیگر برنامههای بنیاد خواهد بود.

نامی افزود: در تلاش هستیم که اسناد دوران دفاع مقدس را به صورت میکروفیلم در بیاوریم تا برای همیشه برای آیندگان حفظ شود.

وی در پایان نوشتن و جمعآوری کتابهایی که در زمینه دفاع مقدس در استانهای مختلف نوشته شده از دیگر رسالتهای بنیاد به فرمان رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: به همین منظور برای نوشتن کتابهای محتوایی برای یکهزار و ۶۴۰ نفر کلاسهای آموزشی تشکیل شده است.

نظر شما
پربیننده ها