اجمالی/ امیر گلفام:

راهیان نور با الگوگیری از ماجرای کربلا و روز عاشورا شکل گرفت

جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش، صبح امروز در نشستی خبری که در محل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا برگزار شد به تشریح برنامه‌های این قرارگاه پرداخت.
کد خبر: ۱۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰ - 16March 2014

راهیان نور با الگوگیری از ماجرای کربلا و روز عاشورا شکل گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،امیر "ابراهیم گلفام" جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی در این نشست با اشاره به تقارن راهیان نور با ایام فاطمیه در پایان سال جاری و آغاز سال نو اظهار کرد: پایان و آغاز هر سال متقارن با ایام راهیان نور بوده که در سال آتی نیز قطعاً فضای ایام فاطمیه بر ایام نوروز حاکم است.

وی با اشاره به تبیین سیاستهای نظام در آغاز هر سال از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری خط مشی کلانی برای تمام اقشار جامعه در عرصههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و... است.

امیر گلفام خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه در صدد حذف نقش رهبری بر آمده است، اما به لطف الهی  تا به امروز نتوانسته به هدف شوم خود برسد و سکانداری انقلاب اسلامی و رهبری آن پس از امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری پر رنگ تر از گذشته شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار ارتش جمهوری اسلامی افزود: راهیان نور ما الگو گرفته از روز عاشورا و صحنه کربلاست. تقدس خاک کربلا به خاطر وجود امام حسین (ع)، یاران ایشان  و روز عاشوراست.  در زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید شاید برای نظام سلطه باور کردنی نبود که انقلاب ما پرچم اسلام را به اهتزاز در آورد. پس از آن بود که نظام سلطه شرایط را برنتافت و صدام را برای اجرایی کردن نقشه خود انتخاب کرد.

وی ادامه داد: ارتش عراق با تجهیزات آماده و نیروی آموزش دیده و همراه با حمایت مستقیم و غیر مستقیم  36 کشور به نظامی با هدف سرنگونی و شکست نظام اسلامی به ایران حمله کرد.

امیر گلفام با اشاره به نقش ارتش در جنگ تحمیلی یادآور شد: ارتش در 29 فرودین سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) احیا و برای زدودن استکبار به مناطق مرزی اعزام شد؛ پس از آن نیز با شروع جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروها از جمله سپاه و بسیج به ایفای نقش پرداخت.

جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش بیان کرد: عراق که بالغ بر 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت با کمک وامهای اقتصادی غرب حمله را آغاز کرد. اما با رهبریهای امام راحل اتحادی میان رزمندگان اسلام ایجاد شد که توانستند ارتش قدرتمند عراق را به زانو درآورند.

وی سلطه بر حوزه خلیج فارس را از اهداف عراق در حمله به ایران خواند و گفت: عراق مدعی جزایر سهگانه و خواهان جداسازی خوزستان از ایران بود که به لطف الهی نتوانست به اهداف خود برسد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار