مشروح/ امیر گلفام خبر داد

افتتاح نمایشگاه در پایگاه دریایی خرمشهر/ راهیان نور سدی در مقابل هجمه‌های غرب است

رئیس سازمان حفظ آثار ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز دشمن از طریق جنگ نرم به مقابله با نظام جمهوری اسلامی آمده است و از طریق رسانه‌های مختلف در پی زیر سوال بردن آموزه‌های دینی، اعتقادی و... است که اردوی راهیان نور می‌تواند، خانواده و آموزه‌های اعتقادی را در مقابل هجمه غرب بیمه کند.
کد خبر: ۱۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵ - 16March 2014

افتتاح نمایشگاه در پایگاه دریایی خرمشهر/ راهیان نور سدی در مقابل هجمه‌های غرب است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر "ابراهیم گلفام" جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی در این نشست با اشاره به تقارن راهیان نور با ایام فاطمیه در پایان سال جاری و آغاز سال نو اظهار کرد: پایان و آغاز هر سال متقارن با ایام راهیان نور بوده که در سال آتی نیز قطعاً فضای ایام فاطمیه بر ایام نوروز حاکم است.

وی با اشاره به تبیین سیاستهای نظام در آغاز هر سال از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری خط مشی کلانی برای تمام اقشار جامعه در عرصههای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاست خارجی و... است.

امیر گلفام خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه در صدد حذف نقش رهبری بر آمده است، اما به لطف الهی تا به امروز نتوانسته به هدف شوم خود برسد و سکانداری انقلاب اسلامی و رهبری آن پس از امام خمینی (ره) توسط مقام معظم رهبری پر رنگ تر از گذشته شده است.

رئیس سازمان حفظ آثار ارتش جمهوری اسلامی افزود: راهیان نور ما الگو گرفته از روز عاشورا و صحنه کربلاست. تقدس خاک کربلا به خاطر وجود امام حسین (ع)، یاران ایشان و روز عاشوراست. در زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید شاید برای نظام سلطه باور کردنی نبود که انقلاب ما پرچم اسلام را به اهتزاز در آورد. پس از آن بود که نظام سلطه شرایط را برنتافت و صدام را برای اجرایی کردن نقشه خود انتخاب کرد.

وی ادامه داد: ارتش عراق با تجهیزات آماده و نیروی آموزش دیده و همراه با حمایت مستقیم و غیر مستقیم 36 کشور به نظامی با هدف سرنگونی و شکست نظام اسلامی به ایران حمله کرد.

امیر گلفام با اشاره به نقش ارتش در جنگ تحمیلی یادآور شد: ارتش در 29 فرودین سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) احیا و برای زدودن استکبار به مناطق مرزی اعزام شد؛ پس از آن نیز با شروع جنگ تحمیلی در کنار سایر نیروها از جمله سپاه و بسیج به ایفای نقش پرداخت.

جانشین قرارگاه راهیان نور ارتش بیان کرد: عراق که بالغ بر 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشت با کمک وامهای اقتصادی غرب تهاجم خود را آغاز کرد، اما با رهبریهای امام راحل اتحادی میان رزمندگان اسلام ایجاد شد که توانستند ارتش قدرتمند عراق را به زانو درآورند.

وی سلطه بر حوزه خلیج فارس را از اهداف عراق در حمله به ایران خواند و گفت: عراق مدعی جزایر سهگانه و خواهان جداسازی خوزستان از ایران بود که به لطف الهی نتوانست به اهداف خود برسد.

امیر گلفام با بیان اینکه راهیان نور از سه قمست  مکان روایت، متن روایت و راوی تشکیل شده است، اذعان کرد: در سال گذشته سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، قرارگاه راهیان نور ارتش را تشکیل داد که متولی بحث راهیان نور است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سه منطقه دارای یادمان است؛ رمضان در منطقه زید، دهلاویه در منطقه سوسنگرد و چزابه مربوط به شهدای بستان.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاهی در پایگاه هوایی دزفول میزبان زائران راهیان نور است. علاوه بر این، برپایی نمایشگاهی در منطقه پدافند هوایی از دیگر کارهای قرارگاه مرکزی ارتش در مناطق عملیاتی جنوب کشور است.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش از افتتاح نمایشگاه دریایی در پایگاه دریایی خرمشهر توسط فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه برای بازگویی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از  تمام ابزارهای رسانهای از جمله صوت، فیلم، عکس و اسناد استفاده شده است. در واقع نمایشگاهی چند منظوره در حوزه اخلاق معنوی دفاع مقدس است که در آن تاریخ اسلام و سیره ائمه بازگو میشود.

افتتاح ایستگاه آب تیمور از دیگر برنامههای قرارگاه مرکزی راهیان نورارتش است که امیر گلفام در این خصوص گفت: این ایستگاه در خروجی اهواز به سمت آبادان قرار دارد که نمایشگاهی فرهنگی و به نوعی استراحتگاه محسوب میشود.

وی ادامه داد: با حضور گردانهای تکاور در منطقه، در قرارگاه تاکتیکی میشداغ نیز رزم شبانه برگزار خواهد شد. همچنین دو پادگان دژ و حمید در خرمشهر آماده پذیرایی از زائرین است که این خدمات توسط ستاد راهیان نور صیاد شیرازی ارائه میشود.

امیر گلفام بیان کرد: در پژوهشکده دفاع مقدس تدوین شده که حاوی مجموعه نظرات ارتش و سپاه است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا خاطرنشان کرد: در متن این روایتها، عملیاتهای مختلف آفندی، پدافندی و شهدا جمع بندی شده که توسط راویان ثابت و سیار بازگو میشود.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه حدود 250 راوی دفاع مقدس و بیش از 75 نفر استاد راوی پیشکسوت در ارتش وجود دارد، افزود: در هر یادمان از راویان سیار و ثابت استفاده شده است. همچنین می توان به حضور راویان سپاه در یادمانهای ارتش نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به توان بازدارندگی و دفاعی کشور ادامه داد: توان بازدارندگی ما اجازه تعرض به کشور را از دشمن گرفته است و شکی نیست که اگر دشمن فکر میکرد میتواند ما را شکست دهد، حمله نظامی را در برنامه خود قرار می داد.

امیر گلفام خاطرنشان کرد: دشمن امروز از طریق جنگ نرم به مقابله با نظام جمهوری اسلامی آمده است و از طریق رسانههای مختلف در پی زیر سوال بردن آموزههای دینی، اعتقادی و... است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا بیان کرد: اردوی راهیان نور یکی از کارهای فرهنگی است که میتواند، خانواده و آموزههای اعتقادی را در مقابل هجمه غرب بیمه کند.

جانشین قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش عرضه بستههای فرهنگی رایگان در مناطق عملیاتی را از دیگر کارهای این قرارگاه دانست و گفت: همچنین در محل یادمانها نمایشگاههای کتاب برپاست که محصولات فرهنگی را با قیمتی پایینتراز قیمت واقعی عرضه میکنند.

امیر گلفام در پایان از سردار کارگر، رئیس ستاد راهیان نور که نظارت کاملی بر نیروهای ارتش، سپاه و بسیج دارد تقدیر و همچنین از نیروهای هلال احمر،  نیروی انتظامی، سازمان اردویی، خادمین یادمانها و مردم بومی منطقه نیز قدردانی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار