حجت الاسلام شهیدی:

مرحوم کاوه در تجارتی الهی فرزندش را با خدا معامله کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: مرحوم کاوه از مومنینی بود که وارد بازار تجارتی الهی شد و در ایمان رشد بسیاری کرد و باعث شد فرزندان مومنی را تحویل جامعه دهد، بطوری‌که سرمایه‌اش یعنی یگانه فرزند پسرش، شهید محمود کاوه را با خدا معامله کرد.
کد خبر: ۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳ - 17March 2014

مرحوم کاوه در تجارتی الهی فرزندش را با خدا معامله کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین "محمدعلی شهیدی محلاتی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تشییع پیکر پدر سردار شهید محمود کاوه که صبح امروز در مشهد برگزار شد با اشاره به آیات ۱۰ و ۱۱ سوره صف، اظهار کرد: خداوند در این آیه مومنین را مورد خطاب قرار میدهد و میفرماید دنیا محل کسب است اما نه کسب مادیاتی که در نظر ماست، خدا دنیا را بازار و فروشگاه قرار داده تا تجارت کنیم، تجارتی که سود زیادی در بر دارد.

وی افزود: تجارت، سرمایه، خریدار و فروشنده میخواهد. ایمان به خدا و رسول خدا و جهاد و مجاهده با جان و مال سرمایه این تجارت است که اگر آگاه باشید این بهترین تجارت برای شما است. فروشنده این تجارت مردان مومن هستند و خریدار خداست. دنیا تجارتخانه مردان مومن است.

حجت الاسلام شهیدی تصریح کرد: مرحوم کاوه مصداق این آیات است و این آیات مرحوم کاوه و امثال وی را مورد خطاب قرار داده است. مرحوم کاوه از مومنین بود که وارد بازار تجارت الهی شد و در ایمان رشد زیادی کرد و باعث شد فرزندان مومنی را تحویل جامعه دهد، بطوریکه سرمایهاش یعنی یگانه فرزند پسرش، شهید محمود کاوه را با خدا معامله کرد و در راه خدا هدیه داد. شهید کاوهای که شما مشهدیها او را کامل میشناسید و مقام معظم رهبری در رثای او گفت: محمود روزی شاگرد ما بود و حالا استاد ما شده است.

وی با اشاره به خاطراتی از مرحوم کاوه خاطرنشان کرد: وی ایمانش به ولایت فقیه چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نمونه بود. حاج محمد کاوه در مسجد هدایت و مسجد امام حسن(ع) در جلسه تفسیر قرآن شرکت میکرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به خصوصیات فردی مرحوم کاوه گفت: حاج محمد کاوه در بین مشهدیها و خراسانیها فردی شناخته شده بود و در قبل از انقلاب در جبهه مجاهدین قرار داشت. او زندگی و کسبی ساده داشت و انسان وارستهای بود.

وی ادامه داد: مرحوم کاوه فردی سخنران، سخنگو و خوش اخلاق و خوش برخورد بود و حضور این جمعیت انبوه در مراسم تشییع پیکر وی دلیلی بر خود ساختگی ایشان است. مرحوم کاوه میگفت: وقتی خداوند محمود را به ما داد از او خواستم تا محمود را در سلک سالکان قرار دهد و کاری کند که او پیرو واقعی مکتب اسلام باشد.

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: او کسی بود که مال و جانش را به عنوان تجارت قرار داد و خدا خریدارش شد. مرحوم کاوه این اخلاق را داشت که هر زمانی که بر مزار پسرش حاضر میشد به شهدای دیگر هم ادای احترام میکرد و همین امر باعث شد تا توفیق این را داشته باشد که به همراه پیکر شهید سلطانی مقدم تشییع شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار