فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش:

ابتکار شهید صیاد شیرازی، وحدت فرماندهی در دفاع مقدس بود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: وحدت فرماندهی در دوران دفاع مقدس ابتکار شهید صیاد شیرازی بود و با تلاش وی و نیرو‌هایش، کردستان از وجود ضد انقلاب پاک شد.
کد خبر: ۱۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 11April 2014

ابتکار شهید صیاد شیرازی، وحدت فرماندهی در دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آئین گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان "سید مرتضی آوینی" و امیر سپهبد "علی صیاد شیرازی" شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

در این مراسم امیر "نادر علیدوست" فرمانده منطقهای جنوب شرق ارتش تقارن شهادت این دو بزرگوار در دو روز متوالی را دارای حکمت دانست و افزود: این دو عزیز در صحنه قلم و رزم، مجاهدت نمودند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا رهرو راه امام بودند و با اخلاص و از خودگذشتگی در رکاب ولایت برای رضای خدا و اعتلای انقلاب و نظام اسلامی جهاد کردند.

امیر علیدوست شهید صیاد شیرازی را یک سرباز ملی دانست و گفت: او متعلق به سپاه، بسیج و یا ارتش نبود بلکه متعلق به ملت ایران و یک سرباز ملی بود.

وی تشییع جنازه شهید صیاد شیرازی را باشکوهترین مراسم بعد از تشییع جنازه امام راحل برشمرد و اظهار داشت: مردم از سراسر کشور و راههای دور و نزدیک در تشییع این شهید بزرگوار شرکت کردند.

فرمانده منطقهای جنوب شرق ارتش، با اشاره به اینکه این شهید را "صیاد دلها" نام نهادهاند، افزود: سپاه و بسیج و ارتش هر یک با افتخار شهید صیاد شیرازی را از آنِ خود میدانند اما او متعلق به همهٔ مردم بود.

وی با یادآوری مبارزات و مجاهدات شهید صیادشیرازی در دوران قبل و بعد از انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: کردستان و ارتفاعات سر به فلک کشیدهٔ آن، مدیون دلاورمردیهای شهید صیاد شیرازی است که با عشق به اسلام و خدمت به مردم در وجودش موج میزد.

امیر علیدوست، هنر شهید صیاد را علاوه بر نظامیگری، تدبیر و تصمیم برشمرد و گفت: با همت ایشان و نیروهایش، کردستان از وجود ضد انقلاب پاک شد.

وی وحدت فرماندهی در دوران دفاع مقدس را ابتکار شهید صیاد عنوان کرد و ابراز داشت: مجاهدت نظامی او بر اساس آموزههای دینی و مبتنی بر تدبیر و تصمیم بود و در عملیات مرصاد با حکم امام به عنوان سرباز ولایت به نجات منطقه اقدام کرد.

فرمانده منطقهای جنوب شرق ارتش، مظلومیت را یکی دیگر از خصوصیات شهید صیاد شیرازی دانست که خودش اصلا به آن توجه نداشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار