امیر سرتیپ دربندی در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

شهید صیاد شیرازی همه کارها را برای رضای خدا انجام می داد

عضو هیئت معارف جنگ گفت: شهید صیاد شیرازی هدف از ورزش را تنها قوی شدن بدن و پرورش اندام نمی دید بلکه به هدف های بالاتری توجه داشت.
کد خبر: ۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶ - 12April 2014

شهید صیاد شیرازی همه کارها را برای رضای خدا انجام می داد

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: شهید صیاد دارای خصوصیات اخلاقی متفاوتی بود که برای شناخت او تمامی ویژگی های اخلاقی، روحی و رفتاری او را با تفکیک بازخوانی کنیم.

وی در ادامه افزود:  دو خصوصیت بارز برنامه ریزی دقیق در کارها و نیز نظم در اجرای برنامه ها  باعث موفقیت شهید صیاد شیرازی شده بود. در برنامه ریزی ،کلیه کارها را براساس جدول زمانبندی دقیقی انجام میشد که سعی میکرد با نظم خوبی هر آنچه نوشته را در موعد مقرر انجام دهد.

عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی بیان کرد: برنامه ریزی و نظم در همه ابعاد اجتماعی، روحی، عبادی و حتی مسائل خانوادگی شهید صیاد شیرازی خود را نشان میداد؛ زیرا برنامهها براساس نظم و ساعت نوشته میشد. این شهید هیچ زمان هدر فتهای در ۲۴ ساعت نداشت و همیشه معتقد بود ۲۴ ساعت در شبانه روز برای او کم است.

امیر دربندی افزود: مهمترین برنامه شهید صیاد شیرازی نماز اول وقت بود که پر رنگتر از دیگر کارها در یادداشت هایش مینوشت و تلاش می کرد تا به بهترین نحو انجام شود. همین برنامه ریزی و دقت شهید صیاد او را به انسانی موفق تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه روحیه اعتقادی و ولایی شهید صیاد شیرازی باعث شده بود تا از وی به عنوان فردی ویژه در تمامی ابعاد یاد شود، گفت: شهید صیاد شیرازی همواره سعی میکرد خود را به عالیترین صفات نزدیک کند چرا که معتقد بود برای یک عالی بی همتا یعنی خدا کار انجام میدهد.

امیر دربندی با بیان خاطرهای ادامه داد: در شرایطی که شهید صیاد در بیمارستان بستری و به شدت مجروح شده بود و برای انجام کارهای خود، روی صندلی چرخدار مینشست، در حیاط بیمارستان ورزش میکرد. وقتی به او گفتند چرا در این حالت ورزش میکنید، گفت: من اگر ورزش میکنم به خاطر تقرب به درگاه خداوند است و اگر روزی امام زمان (عج) ظهور کرد و جزو یارانش قرار گرفتم، باید از نظر جسمانی نیز لیاقت سربازی امام زمان (عج) را داشته باشم.

عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی خاطر نشان کرد: شهید صیاد حتی برای یک امر مباح مثل ورزش نیت میکرد و سعی داشت به بهترین نحو آن را انجام دهد تا اگر قرار است دعای ما مستجاب شود و جزو یاران امام زمان باشیم، باید از نظر جسمانی نیز خود را آماده کنیم. او هدف از ورزش را تنها قوی شدن بدن و پرورش اندام نمیدید؛ بلکه به هدفهای بالاتری توجه میکرد؛ بنابراین در انجام آن خستگی و کسلی جایی نداشت.

وی تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی همه کارهایش را برای رضای خدا انجام می داد. برای هر کاری و قبل از انجام هر تصمیمی دو رکعت نماز میخواند. تا این حد که همسر وی تعریف میکرد: « در کارهای خانه هم به من کمک میکرد اما قبل از آن دو رکعت نماز میخواند» که نشان میداد کار را صرفا برای رضایت همسر انجام نمی دهد؛ بلکه رضای خدا را در نظر میگرفت.

امیر دربندی در پایان با اشاره به الگو گیری مردم و مخصوصا جوانان از شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: چه کسی بهتر از شهدا که سیره زندگی آنها را الگو و سرمشق قرار دهیم. شهدا در بلندترین سکوهای افتخار قرار دارند. خداوند خود مدال «عند ربهم یرزقون» را به آنها داده است. به گفته قرآن شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند؛ بنابراین باید در سیره شهدا تامل کرده و خصوصیتی که بتواند الگوی جوانان باشد را پیدا کنیم.

نظر شما
پربیننده ها