سردار نقدی:

مادران، ماندگارترین چهره‌های فرهنگی هستند/ ماهواره منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی در جامعه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جایگاه مادری، استادی و مربی‌گری زن از هر جایگاه ریاست و مسئولیتی بالاتر است و مادران چهره‌های ماندگار فرهنگی جامعه هستند.
کد خبر: ۱۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲ - 12April 2014

مادران، ماندگارترین چهره‌های فرهنگی هستند/ ماهواره منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص نقش زنان در مدیریت فرهنگی خانوادهها، اظهار کرد: زنان جایگاه استادی و مربیگری جامعه را دارند و فرهنگ به عنوان اعتقادات، باورها و رفتارهای نهادینه شده در وجود افراد در کانون خانواده و توسط مادر شکل میگیرد.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزشی که توسط مادر به عنوان مدیر داخلی خانه نهادینه میشود، به سختی قابل تغییر است، افزود: معلم نقشی مهم و مادر نقشی کلیدی وخاص در فرهنگسازی و نهادینه شدن فرهنگ در جامعه دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ماهواره را منشاء بسیاری از معضلات فرهنگی کنونی جامعه دانست و اضافه کرد: نقطه خروجی برنامههای ماهواره خانواده ها هستند، از این رو این پدیده بیشترین آسیب را به خانواده و زن وارد میکند.

سردار نقدی بدحجابی و بیحجابی، تزلزل بنیان خانواده، کاهش جمعیت و افزایش طلاق را از مهمترین آسیبهای وجود ماهواره در خانوادهها عنوان کرد و گفت: زنان میتوانند با سرانگشت خود، مسئله ماهواره را حل کنند.

وی تصریح کرد: یکی از نتایج مثبت حل معضل ماهواره، بهبود مسئله حجاب در جامعه است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از تجملگرایی، کم رنگ شدن جایگاه مادری، نگاه غربگرایانه به حضور زن در جامعه به عنوان مهمترین دلایل تأخیر در ازدواج دختران جوان نام برد.

سردار نقدی گفت: جایگاه مادری، استادی و مربیگری زن از هرجایگاه ریاست و مسئولیتی بالاتر است.

وی در ادامه افزود: بلندترین جایگاه زن، نقش مادری اوست که به عنوان مربی و استاد جامعه، چهرهای ماندگار و اثر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تأکید بر اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: زنان نقش خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش مهم و تأثیرگذاری در ایجاد خانوادهای مصرفگرا یا قناعتگر و تولید کننده دارند.

وی افزود: متأسفانه اقتصاد بر پایه تولید خانگی در کشور ما ضعیف است، باید در زمینه تقویت تولیدات خانگی و بازاریابی آن برنامهریزی شود.

سردار نقدی ادامه داد: انتظار میرود بسیج جامعه زنان در اقتصاد مقاومتی، رونق تولیدات خانگی، فرهنگسازی مصرف کالای داخلی و گفتمانسازی فرهنگی، بازیابی نقش زنان در مدیریت خانه، نقشآفرینی مؤثری داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها