مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خبر داد

تشکیل ستاد نکوداشت حماسه فتح خرمشهر در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: برای برپایی هرچه با شکوه‌‌تر حماسه فتح خرمشهر، طرح‌های فرهنگی و هنری همزمان با این ایام در مازندران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷ - 22April 2014

تشکیل ستاد نکوداشت حماسه فتح خرمشهر در مازندران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار "عبدالله ملکی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران در ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه خرمشهر در طول تاریخ چند بار به اشغال بیگانگان درآمد، بیان کرد: در سال ۵۹ رژیم بعثی با تمام توان به این شهر مرزی کشور حمله کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: نیروهای مردمی در خرمشهر ۳۴ روز در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و در برابر سپاه سوم عراق وارد جنگ شدند.

وی افزود: خرمشهر، ۵۷۵ روز در اسارت دشمنان و رژیم بعثی بود که با حضور نیروهای مردمی، سپاه و ارتش آزاد شد.

سردار ملکی با بیان اینکه خرمشهر مرکز مقاومت ایران زمین است، گفت: حماسهای که در سوم خرداد سال ۶۱ در کشور به وقوع پیوست باید به عنوان الگویی به نسل جوان جامعه انتقال داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: حماسهٔ آزادسازی سوسنگرد، هفته دفاع مقدس و آزادی خرمشهر در سوم خرداد باید همواره در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شود.

وی، خواستار نامگذاری خیابانها و میادین شهرهای مازندران به نام شهدای سوم خرداد حماسه فتح خرمشهر در مازندران شد.

سردار ملکی از تشکیل ستاد سوم خرداد حماسه فتح خرمشهر در مازندران خبر داد و گفت: این ستاد از هفت کمیته تشکیل شد که دبیرخانه ستاد در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مستقر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در پایان افزود: برای برپایی هرچه با شکوهتر حماسه فتح خرمشهر، طرحهای فرهنگی و هنری همزمان با این ایام در مازندران برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها