سرلشگر جعفری:

دولت از توان بسیج و مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در عرصه‌ اقتصاد مقاومتی استفاده کند.
کد خبر: ۱۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 14April 2014

دولت از توان بسیج و مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی استفاده کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج، سردار سرلشگر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره آموزشی شهید بسیجی مولوی "مصطفی جنگی زهی" که با حضور فرماندهان سپاههای استانی و فرماندهان نواحی مقاومت سراسر کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، گفت: این جمع بخشی از مسئولان نظام هستند که با عشق به ولایت و درک رسالت پاسداری از انقلاب، برای اجرای فرامین ولایت تلاش میکنند.

دولت از توان بسیج و سپاه و اتکا به مردم در اقتصاد مقاومتی استفاده کند

سرلشگر جعفری اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع ماموریت سپاه و بسیج در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و گفت: اقتدار ملی محور اصلی سخنان رهبری در فرمایشات ابتدای سال بود که با تاکید بر سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم دست یافتنی است.

وی ضمن اشاره به سخن امام خامنهای که فرمودند ملت ایران باید خود را قوی کند، تصریح کرد: ضرورت اقتدار ملی در این شرایط و مذاکرات هستهای وظایف سپاه را بیشتر میکند و تجربیات زیاد سپاه در زمینههای مختلف، از گذشته تاکنون موجب عملکردی موفق شده است.

فرمانده کل سپاه ضمن تقدیر و تشکر از بسیج به خاطر فعالیتهای انجام شده پیرامون اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: متاسفانه دولت از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است و امیدواریم دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در این عرصهها استفاده کند.

خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولین اجرایی کشور حس نمیشود

سرلشگر جعفری اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانست و افزود: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی همچون رویکرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی هشدار مقام معظم رهبری پس از جنگ مبنی بر تهدیدات فرهنگی دشمن را با تعابیر گوناگون یادآور شد و افزود: جنگ نرم فرهنگی جدیدترین تعبیر مقام معظم رهبری است و امروز خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولین اجرایی کشور حس نمیشود که یکی از وظایف سپاه و بسیج درک و انتقال این حس به دیگران در کشور است.

تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوششهای مردمی

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخن امام خامنهای مبنی بر ادامه فعالیتهای فرهنگی خودجوش جوانان در سراسر کشور تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت میگیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند، همانطور که مردم در عرصههای مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.

وی در بیان دیگر الزامات فعالیتهای فرهنگی از منظر ولایت خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوششهای مردمی صورت میگیرد.

الگوسازی فرهنگی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار میدهد و دست و پای او را میبندد

سرلشگر جعفری گفتمان سازی فرهنگی و الگوسازی را از دیگر الزامات فعالیتهای فرهنگی دانست و تاکید کرد: امام خامنهای در همین خصوص میفرمایند مختصات فرهنگی که انقلاب برای الگو شدن طلب میکند، کار بسیج است چرا که الگوسازی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار میدهد و دست و پای او را میبندد.

گفتنی است در این مراسم، فرزند شهید مولوی جنگی زهی در سخنانی، خون پاک شهیدان بزرگی همچون شوشتری، محمدزاده و جنگی زهی را برای وحدت در کشور در سایه ولایت دانست و بر ادامه راه شهدا در پیروی از ولایت تاکید کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار