نماینده ولی فقیه در سپاه:

بیشترین مسئولیت در شرایط حساس کنونی متوجه سپاه و بسیج است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اکنون در شرایط حساس و پیچیده‌ای به سر می‌بریم که در این شرایط بیشترین مسئولیت متوجه سپاه و به ویژه بسیج است.
کد خبر: ۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ - 14April 2014

بیشترین مسئولیت در شرایط حساس کنونی متوجه سپاه و بسیج است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین "علی سعیدی" نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع مسئولان و مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج در مجتمع فرهنگی- آموزشی امام رضا(ع) مشهد مقدس، گفت: برخی گروهها به دنبال ورود به خطوط قرمز هستند که طبیعتا نیروهای ارزشی و متدینین جامعه تحمل نخواهند کرد زیرا عدهای تلاش دارند تا فضای جامعه را دوقطبی کنند اما این موضوع همواره با درایت و روشنگری مقام معظم رهبری، محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه موتور محرکه هر انسان ایمان، بصیرت و آگاهی سیاسی است که باید میان آن توازن به وجود آید، به تبیین تاکتیک و استراتژی پرداخت و عنوان کرد: عدم تفکیک میان تاکتیک و استراتژی گاهی اوقات مجموعههای اجرایی و نیروهای عمل کننده در خط مقدم را دچار اشتباه میکند. به عنوان مثال استراتژی و تاکتیک امام حسن(ع) در حفظ اسلام، مبارزه با معاویه بود امام از آنجایی که استراتژی مهم بود لذا تاکتیک خود را تغییر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با توصیه به عموم مردم برای تفکیک میان استراتژی و تاکتیک بیان کرد: اگر میان این دو تفکیک قایل نشویم، ممکن است برخلاف امر ولایت عمل کرده و حتی مقابل امر پیامبر(ص) هم بایستیم همانند صدر اسلام که در ماجرای صلح حدیبیه عدهای به پیامبراکرم(ص) میگفتند این چه پیروزی است که زیارت کعبه را از دست دادیم اما همگان  به خوبی میدانیم که هدف پیامبر(ص) زیارت کعبه برای تمام بشریت بود و درست است که در آن سال عده قلیلی از مسلمانان به زیارت خانه خدا رفتند اما این زیارت برای تمام تاریخ و برای امت مسلمان تضمین شد.

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران با این توصیه که امت همواره باید نگاهش به رهبری باشد، خاطرنشان کرد: برای امام راحل(ره) نه جنگ با صدام استراتژی بود و نه صلح با رژیم بعثی بلکه حفظ نظام، اوجب واجبات بود که همواره مورد نظر آن امام عزیز بود.

وی در پایان تفکیک میان دشمن و خواص زاویه دار را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: حتما نباید همان رفتاری را که با دشمن داریم با خواص زاویه دار نیز داشته باشیم بلکه گاهی باید برای روز مبادا کظم غیظ کرد و دچار سطحی نگری نشد.

نظر شما
پربیننده ها