اجمالی/ فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

کشف ۳۰۰ پرونده جرائم اقتصادی و تسهیلات بانکی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال

فرمانده نیروی انتظامی از کشف ۱۸۰ پرونده اختلاس به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال و ۱۶۰ پرونده ارائه تسهیلات غیرقانونی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال خبرداد.
کد خبر: ۱۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ - 19April 2014

کشف ۳۰۰ پرونده جرائم اقتصادی و تسهیلات بانکی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردارسرتیپ دکتر "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان ناجا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، از کشف ۱۸۰ پرونده اختلاس به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال و ۱۶۰ پرونده ارائه تسهیلات غیرقانونی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال خبرداد و اظهار کرد: نیروی انتظامی در سال ۹۲ و در حوزه راهنمایی و رانندگی موفق شد ۱۲ درصد میزان وقوع حوادث راهنمایی و رانندگی را کاهش دهد.

وی افزود: این در حالی است که با افزایش مراقبتهای الکترونیکی و تجهیز ۴۰۰ کیلومتر دیگر از راههای کشور به وسایل مراقبتی، قربانیان حوادث ترافیکی به میزان ۶. ۷ درصد یعنی حدود ۱۳۰۰ نفر کاهش یافت.

فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد: با استفاده از همه ظرفیتها و بهبود وضع ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت و ایمنی خودروها و افزایش هوشمندسازی جادههای کشور شاهد کاهش ۲۰ درصدی تصادفات و تلفات در سال ۹۳ باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ ناامنیهای اجتماعی کاهش بسیاری داشته، گفت: این در حالی است که در حوزه سرقتهای خرد، افزایش کمی را شاهد بودیم اما کشف جرایم نسبت به سال ۹۱ بهبود نشان میدهد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه در حوزه جرائم جنایی و جرائم خشن، میزان کشف افزایش چشمگیری داشته است، گفت: در سال ۸۲، ۵۱ درصد جرائم کشف میشد که این عدد بعد از ۱۰ سال یعنی در سال ۹۲ به عدد ۸۹ درصد رسیده است.

وی در حوزه پلیس فتا و جرائم سایبری نیز گفت: این پلیس هرچند نوپاست اما به جرات میتوانیم بگوییم در سطح منطقه از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده و توانسته ماموریتهای واگذار شده را در حد مطلوبی به سرانجام برساند.

سردار احمدی مقدم به فعالیت ناجا در عرصه جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پلیس آگاه در حوزه مبارزه با زمینخواری موفق شد در سال ۹۲، ۳۸ میلیون متر مربع از اراضی ملی که توسط سودجویان تصرف شده بود را از ید قدرت آنها خارج کرده و به بیتالمال باز گرداند.

فرمانده ناجا به کشف ۱۸۱ پرونده بزرگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۱۲ هزار میلیارد ریال رقم این پروندهها بوده و در کنار آن موفق به کشف ۱۶۰ پرونده پرداخت تسهیلات غیرقانونی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال شدهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار