مشروح/ دکتر احمدی مقدم در تشریح فعالیت پلیس عنوان کرد

افزایش ۳۸ درصدی کشفیات جرائم خشن در ۱۰ سال اخیر

فرمانده نیروی انتظامی ضمن ارائه گزارش عملکرد ناجا در سال ۹۲، از افزایش ۳۸ درصدی میزان کشفیات جرائم خشن طی ۱۰ سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 19April 2014

افزایش ۳۸ درصدی کشفیات جرائم خشن در ۱۰ سال اخیر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دکتر "اسماعیل احمدیمقدم" در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی اظهار کرد: اجتماع فرماندهان نیروی انتظامی هر ساله پس از پایان طرح نوروزی با حضور معاونان نیروی انتظامی، فرماندهان انتظامی استانها، فرماندهان یگانهای مرزبانی و دریابانی، روسای عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات برگزار میشود تا ضمن بازنگری عملکرد، بستری برای استماع بدون واسطه تدابیر کلان ناجا فراهم شود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۲ در عرصه نظم و ایمنسازی عبور و مرور گفت: در سال ۹۲ با استفاده از فناوریهای نوین و به کار بستن سامانه "راهور ۱۲۰" و زیر پوشش قرار دادن ۴۰۰ کیلومتر از راههای کشور به وسیله دوربینهای نظارتی پلیس موفق به کاهش ۱۲ درصدی سوانح و پایین آمدن ۶. ۷ درصدی قربانیان ناشی از تصادفات شدیم که در سال ۹۲، ۱۳۰۰ نفر کمتر از سال ۹۱ در سوانح جادهای کشته شدند.

احمدی مقدم ادامه داد: با توجه به این موفقیت امیدواریم تا با به روزرسانی جریمههای رانندگی، تصریح در خروج ناوگان فرسوده، اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانهها، بهبود ایمنی و کیفیت خودروها و همچنین هوشمندسازی ۳۰ هزار کیلومتر از جادههای کشور بتوانیم شاهد کاهش ۳۰ درصدی تلفات حاصل از تصادفات جادهای باشم.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به کاهش وقوع ناامنیها در سال ۹۲ تصریح کرد: هر چند در سال ۹۲ اندکی بر میزان وقوع سرقتهای خرد افزوده شد، ولی میزان کشفیات نسبت به سال ۹۱ بهبود یافت و در کشف جرائم خشن در سال ۹۲ موفق به کشف ۸۹ درصد از جرائم اینچنینی شدیم و این در حالی است که میزان کشفیات جرائم خشن در سال ۸۲، ۵۱ درصد بود.

احمدی مقدم ضمن تقدیر از عملکرد "پلیس فتا" گفت: با توجه به عملکرد این پلیس میتوان ادعا کرد که پلیس فتا در سطح منطقه دارای بالاترین تراز در کشف جرائم فضای سایبری بوده و در حمایت از مردم در این عرصه دارای عملکرد قابل قبولی بوده است.

وی در ادامه در تشریح عملکرد پلیس در جرائم اقتصادی گفت: با تعامل پلیس با دیگر دستگاههای مسئول در سال ۹۲ موفق به رفع تصرف ۳۸ میلیون متر مربع از جنگلها و مراتع کشور شدیم و در این سال ۱۸۱ پرونده اختلاس به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال توسط پلیسهای اقتصاد کشف شد و از ۱۶۰ واگذاری تسهیلات غیرمجاز به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال ممانعت به عمل آمد.

احمدیمقدم ادامه داد: فراهم شدن زمینه فعالیت پلیس اقتصادی میتواند کارکردهای نیروی انتظامی را در محیط اقتصاد مقاومتی ملموستر کند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رقابتی کردن فضای برای ارائه خدمات انتظامی از اعلام آمادگی ۳۰۰ کلانتری و پاسگاه برای طرح مکنا (مدیریت کیفیت) خبر داد.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به اعزام ۴۰۰ هزار نفر از مشمولان وظیفه عمومی به مراکز آموزشی در سال ۹۲ گفت: در سال گذشته با استفاده از توسعه پایگاه اطلاعرسانی پلیس و با بهرهگیری از پایگاه فرهنگی سرباز موفق شدیم برای ۵ میلیون مراجعه کننده شاهد کاهش ۳۸ درصدی زمان رسیدگی به درخواست معافیت کفالت و ۲۵ درصدی معافیت پزشکی شویم.

وی پایش الکترونیکی اپتیکی مرزها را بخش دیگری از اقدامات پلیس در حوزه امنیت مرزها عنوان کرد و از راهاندازی پایگاه مرزی، ۱۰۰ برجک مراقبتی و احداث ۹۷ کیلومتر خاکریز و ۱۶۰ کیلومتر راه در سال ۹۲ خبر داد.

فرمانده ناجا همچنین کشف ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر را بخش دیگری از فعالیت پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و با اشاره به حرکت نیروی انتظامی به سمت فناوریهای روز گفت: در سال گذشته با ایجاد زیرساختها و مدیریت بودجه و بهرهگیری از فناوریهای روز و با استفاده از مشارکت نخبگان موفق به فعالسازی بیش از ۶۰ واحد مطالعاتی شدیم و امروز ناجا پس از بانکهای کشور دارای بزرگترین زیرساخت فناوری و گستردهترین بستر ارائه خدمات نوین به مردم است و در هیچگونه ابزار سختافزاری و نرمافزاری نیازی به خارج از کشور ندارد.

احمدیمقدم همچنین اجرای دورههای همتاپروری برای سطوح مدیریتی از طریق اجرای دورههای متمرکز در قالب طرح بصیرت را از دیگر فعالیتهای نیروی انتظامی برای ارتقاء سطح سلامت سازمانی ناجا عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت منابع انسانی از توجه ویژه این سازمان به عرصههای معنوی، آموزشی، بهداشتی و رفاهی کارکنان خود خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲۸ هزار نفر از کارکنان این نیرو به سفرهای راهیان نور اعزام شدند و در سال ۹۲، ۱۰ هزار مورد تسهیلات مسکن بدون بهره در اختیار کارکنان قرار گرفت و ۲۵ هزار بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران انجام شد.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای نیروی انتظامی برای ارائه خدمات به کارکنان فرانشیز دریافت نمیکند، از انجام تمامی تعهدات سازمانی ناجا در قبال کارکنان و بازنشستگان این نیرو خبر داد و در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتکا به خداوند و با مدیریت جهادی پاسخگوی مناسبی به نیازهای امنیتی و انتظامی مردم و متناسب با چالشهای جدید در عرصه فضاهای مجازی باشیم و با جلب مشارکت مردم رضای خدا را به دست آوریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار